Jag kan allt

Alla inlägg den 6 november 2019

Av Isabella - 6 november 2019 07:00

God morgon vänner och bekanta.

Jag sitter nu i skrivande stund i sängen med täcken och hund brevid mig. Jag brukar inte ha Doris i sängen, MEN nu när vi tapetsera så har vi dragit ut tven och grejor i vardagsrumet ,så jag kan inte bara sitta i soffan och tom glo rakt fram. Så vi sitter i sängen fram för tv    Doris är inte helt nöjd med situationen, då hon inser att hon måste ligga nere vid mina ben istället för i mitt ansikte.

 

hon har hållit på att trampat runt ,runt,runt och försökt trycka sig in mellan datorn och mig. Men nu entligen fattade hon att hon fick lov att ligga mellan mina ben iställt. Det är ju inte så längt från mitt ansikte endå, då jag är  rätt kort  Igår var jag ute och promenerade med min vän Stina. Allså Stina är en jul älskare. Hon älskar klappar och stämningen.

Iallfall så tittulerar hon nu med ett gurgllande ljud att hon är strax klar med allla julklappar   

Jag har inte ens börjat. Men nu efter gårdagen så fick jag upp ett ryck och började skriva en lista med vilka jag ska köpa till.

Så nu ska jag börja söka runt på nätet efter saker till min släkt och vänner. Jag är ingen shopping tjej. Jag gillar att veta vad jag ska ha när jag åker ut på stan, jag tar det och sedan åker jag hem, punkt. Det ska gå fort vara efektivt.

Det är ju väldigt tur att man kan handla all på nätet nu förtiden.

Men iallfall så har mitt startskott ljudit och jag har beställt en klapp till min man   och fler klappar blir det idag.

Gnistan för renovering, glöder bara lätt just nu. Börjar var så slut och sliten i kroppen. Men jag har gjort allt förarbete av tapeter nu så idag ska Micke bära in tapeserarbordet och i morgon blir det att börja sätta upp tapeter. Det kommer att bli ASSSS roligt när jag får klistra upp våderna.

Då kommer glöden att ta fart igen.

 

Jag har bestämt och pisakt gubben att på söndag morgon SKA kristallkronan sitta på plats ovanför köksbordet.

Och den är det sista i renoveringen. Kronan ska sättas på plats   Så vi ska tuffa på fram till söndag ,för nu ska det bli KLART.

Kroppen värker och min värk i armarna är tillbaka. Kommer nog att få fundera över hur dom framtida månaderna ska se ut. Jag har en plan, och måste förankra den med rätt människor, för att få bukt med denna jäkla sjukt irriterande värk.

Nu ska jag söka julklappar och gossa med Doris.  Vi syns framöver.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards