Jag kan allt

Alla inlägg den 28 december 2019

Av Isabella - 28 december 2019 19:34

God afton på er läsare.

 Lördagkväll och jag har så jäkla lugnt att jag får problem med humöret. Jag vill att det ska hända något roligt    Micke har sett först Skellefteå Aik och nu bytte matscherna av varanndra, så nu är det JVM    Jag håller på att gå sönder av trisstes. Att inte kunna se något på tv ens. Har bläddrat sönder Instagram och facebook.

Vi går mot slutet av detta 2019 och jag har ju nästan varje år sammanfattar året med bilder. Kommer troligen göra det detta år oxå längre fram. Men oj vad jag har fått minnen av detta år. Jag har rest en del och vi har fått mångaa skratt.

Jobbet har flyttigt på och jag har fått chansen att få vara med och utveckla vårat nya data system som vi ska jobba i. Doris har blivt mer vuxen till sinnet, Rebbe har varit hemifrån ett år nu och så hon har vuxit i mognad.

Jag och Micke har fått känna på hur det är att vara själva igen. Vi har hittat rätt och livet känns rätt najs.

Min värk har kommit och gått och det är skönt att när den går då kommer jag inte ihåg hur jävlig den är när den är här. Men jag njuter av dom här månaderna jag är rätt fri från den.

Det är konstigt eller om man ska säga tur att när, man sitter och tänker på vad man har fått uppleva detta år så kommer bara dom fina roliga stunderna fram.

Försöker tänka efter om det har hänt något tråkigt.....

Jo detta år tog jag beslutet att avliva min älskade Tussan. OJJJ så jobbigt det var, men jag tror och hoppas det var rätt beslut.

Jul helgen har passerat och jisses vad roligt det var med jul och vad skönt det är när den är över. Jag jobbade helgen före julafton. Var endast ledig julafton och har jobbat nu fram till igår.

Kändes lite som, jag har jobbat helg i en vecka nu igår. Men självast julafton då.

Jag har varit SÅÅÅ övertaggade på julafton, kanske en anning stressade över den oxå. Dagarn innan så fick jag faktiskt lite panikångest känslor. Det är verkligen längesedan jag hade sådanna känslor. Men en promenad med Stina och att bara få säga att man har panikångest så lättade det.

Men iallafall så självaste Julen då. Vi startade den dagen före med uppesittar kväll hos Emelie och Jörgen. Vi gjorde det lätt för oss och beställde hem mat. Sedan blev det lite drinkar och öl till Bingolotto eller skulle vilja kalla det mongolotto   Säger i år som jag säger VARJE år.

-NÄSTA ÅR SKA VI INTE SPELA!

Men troligen kommer vi sitta med lotter där nästa år oxå. Men det var super trevligt och vi hade en riktigt trevlig kväll.

Julfatons morgon började kl 7.00 när jag började skaka liv i mina otroligt trötta man. Han är alltid det även om han har sovit 12 timmar. Så jag pratade och pratade med han tills han öppnade ögonen. Då sprang jag som ett barn till julgranen och hämtade hans morgon julklapp    själv försökte han vara vuxen och säga att vi skulle spara dom till kvällen men jag gav mig inte.

Jag hämtade Mickes och han var då tvungen att hämta en till mig oxå.

Jag gav Micke en jul tröja som blinkade. Jag och Rebbe hade nämligen bestämt att denna jul skulle hela familjen ha tröjor och huvudbonader på sig. Så hon hade oxå köpt en till Oliver som han fick på morgonen.

Själv fick jag två till glasflaskor till sodastreamen. Väldigt bra tycker jag, så nu har jag fyra.

 

Sedan gjorde vi i ordning oss och jag klädde på Doris sin julklänning och Rolf hämtade oss för att fara till mamma och fira lilla julafton. Jag hade fixat gröt och skinkmackor och två julklappar till mamma. Hon vart jätte glad, och mest glad över Doris. Och Doris vart super glad för mamma försökte hela tiden mata henne med skinka   Vi var hos henne nästan 2 timmar. Man märker att hon tycker det var roligt men att det är väldigt jobbigt när det händer andra saker än vad hon är van. Hon blir lite orolig och trött rätt fort.

   

Sedan bar det av hemmåt och börja förbereda för afton. Jag satte Micke i jobb och vi styrde upp allt rätt fort, så båda hann dusch och vila 30 min innan folket kom.

Vi hade både farfar, Steffe, Lollo, Angelica, Wilma, Rebbe,Oliver och Rolf hos oss, så vi vart 10 st. Men det var super trevligt. Vi började med Kalle och sedan satt vi oss ner för att fylla magarna.

 

Efter vi svullat i oss tills magarna skrek SLUTa äta så vilade vi en stund och så blv det paket öppning. Så otroligt mycke juklappar vi köpt detta år. Kanske vi maxade lite, MEN vad gör det. Jag gillar att ge julklappar och jag gillar att få julklappar.

Mina klappar detta år var gudomliga och välbehövliga.

Som vanligt överraskade min man mig.

Av Micke fick jag en

Bilsterio orginal

En elektrisk mobilhållare

2 sodastream flaskor

Av min dotter fick jag

Orrefors kristall ljustakar (AS snygga)

Av Oliver fick jag

1 kruka med ansikte

1 luvtröja

Fredag före jul så hade jag bjudit över pappa och Kerstin på lilla julafton med dom. Kerstin hade frågat vad jag önskat mig och jag hade skickat en lista med lite saker jag önkade mig och kunde väl inte tänka mig att man får allt från listan. När jag skickar en lista så tänker jag att man får väl en eller kanske två saker man önkar sig, men pappa och Kerstin var så snälla så jag fick alla saker .

Så av pappa och Kerstin fick jag...

12 sevettringar i mässing

2 krukor med ansikten på

1 stor stekpanna med lock

fingervantar

1 ljusstake

Sedan har jag och Stina bytt klappa oxå. Tyvärr så har hennes inte hunnit komma och jag är faktisk jävligt irriterad över det. Jag beställde den i början av november och den skulle komma den 20 dec   Men jag hoppas den kommer att komma nu när det börjar bli vanliga dagar igen. Men iallfall av henne fick jag en typ flytande ögonskugga. Men innan jag fattade det så smetade jag det på läpparna och trodde det var läppglans   tur jag hade Rebbe hemma så kunde berätta att det inte är läppglans. Annars hade jag troligen gått runt med detta på läpparna.

Sedan fick jag oxå en snygg ny väska.

Så jag måste säga att jag är så tacksam över alla mina julklappar.

 

Efter juklapps öppning så satte vi oss ner för att spela julklapps spelet. Alltid lika roligt och en tävling om just några saker. Jag har aldrig tur i detta spel. Så jag avslutade med en pannlampa tror jag, jag hade siktat på en bordslampa.

 

Sedan var kvällenslut och alla var mätta och halv glada över spelet    Doris skötte sig otroligt bra och var lugn och snäll.

Så jag kan bara sammanfatta denna jul som en toppen jul.

Nu siktar vi mot det nya året med nya äventyr och resor. Vi har första resan bokad i maj och lite andra saker redan bokade. Så 2020 kommer förhoppningsvis bli ett år att minns oxå.

Jag vill visa er en bild på en balkon här på anderstorp som enligt mig har vunnit "mest utsmyckade balkong" i Skellefteå.

 

Jag som är rätt lat av mig tänker varje gång jag går förbi att huvva vad jobbigt att plocka ner allt .....   

Men alla är ju olika och det är väl tur det.

Nu mina vänner ska jag surfa vidare på spotyfi och hitta lite ny musik för nästa års promenader.

Ha nu en bra kväll och sköt om er.





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards