Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 6 maj 2021

Där hände det

Av Isabella - 6 maj 2021 12:01

Vaknade strax före 6 i morse och kunde mig skymta mellan mina persiener att det var sol ute    Tänkte att denna dag kommer att bli härlig. Att gå en långprommis med Dottan i solen är fan i mig de bästa som finns. 

Klev upp och inser att näääää det är inte sol. Det "april" snöar och det blåser kallt. Så direkt känndes denna dag lite mindre lyxig. Men som hundägare harm an ju köpt in kläder till alla väder. Så vid 10 så klädde jag på mig ordentligt och jag tog mig en kall och blåsig promenad med dottern, Oliver och Elmo. 

Alltid roligt att gå med henne och få en stund tillsammans.  För ca 2 veckor sedan ringde jag ju oh pratade med en firma som glasar in altaner/ balkonger. Dom lovade och höra av sig oh komma hit och mäta och ge ett pris förslag. Förra veckan så ringde jag dit igen och frågade om dom glömmt mig, men killen påtalade att det hade dom inte men dom skulle ringa alldeles strax. Han tog mitt nummer igen och lovade att ringa. Dom har inte ringt än....    Är så super sugen på att få glasa in och göra klar min balkon, så jag kan sitta där ute på min semester och mysa utan att det blåser och driver in regna. Få tända ljus, lite skön musik och kanske en lyxig drink i handen med vänner. 

SÅ snälla ring nu lilla firman! 

Igår uträttade jag två saker som jag tänkt på en tag. 

1. Jag var till Mickes jobba och vi hjälptes åt att byta däck på min bil. Det gick smidigt och ganska fort. Vi var ett perfekt team. Jag handräckte han saker, rullade bort och fram däcken och skötte pump maskinen som vi pummpade upp bilen med. 

2. Jag lämnade in min el cykel på lagning. Den har inte direkt varit trasig, men batteriet har som alltid gått tungt att föra in, det har som inte riktigt passa, så det har inte låst fast sig som det ska. Detta resulterat i att när man cycklat och det blir lite guppigt så skakar batteriet ut bit för bit och till slut får cyckeln inte ström och börjar hacka och jäklas. Så där av har jag inte andvänt den så hemskt mycket. Men igår hände det. Jag letade fram cyckelstället och lasta upp den och åkte iväg med den till Intersport. Mina fårhågor var att dom skulle vara tvungna att byta hela batteripaketet. Men han visade direkt vad det troligen var och det skulle inte kosta så hemskt mycket. Så jag hoppas nu att min cykel kanske är klar i morgon och jag ska börja få andvända den till fullo. Jag har så nära till jobbet och med el cyckeln kan jag även cykla hem på lunch. Det tar lika lång tida att ta bilen som att ta bilen. 

Så jag ska verkligen börja andvänd den mycket mer än vad jag gör. OCH det bästa är att jag inte behöver vara oroligt för böter oh givet vis inte slösa pengar på att parkera jämt och ständigt. 

Så jag ser bara positivt på att få tillbaka min cyckel. 

Så nu kan jag bocka v två saker som irriterat mig under ytan. 

Idag gott folk ska jag fixa en present till min far som fyllt 80 för längesedan. Vi ska få träffas på söndag och det blir roligt. Jag hoppas vädret är lite bätte då jag tänkt bjuda på grill buffe med tillbehör. Och jag ska väl lyckas slänga i hop en efterrätt oxå. 

Så nu har jag käkat lunch och ska göra mig lite snygg och fara ut och shoppa loss lite. 

Ha nu en bra dag allihop   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards