Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 7 maj 2021

Är detta vår känslor??

Av Isabella - 7 maj 2021 08:14

God morgon på er. 

Fredag idag och jag ska jobba idag. ÄNTLIGEN kan man ju snabbt flika in med. Är lite less på att sitta i min soffa mellan åt,bara jg och min hund. Längtar efter att få komunisera med vuxna människor. Så det blir skönt idag. 

Allså vilken dag det var igår. Jag hade ju lämnat in min elcyckel för batteriet inte gick in som det skulle. Killen ringde igår och berättade att det är fel på självaste batteriet och att det här var ett fabrikations fel från början. Så Jag skulle få ett nytt batteri av Monark     OM ................   jag kunde ta fram kvittot när vi köpten den..............

Herre gud vad jag hetsade igår. Nu var det ju Rebbe som köpte den, men jag var ju med. Så jag ringde henne och frågade om hon hade kvar kvittot.....från 2018....

Nej det hade hon ju förståss inte. Men då kom jag på den brilljanta iden att det måste ju synas när hon köpte den på sitt konto. Så jag åkte dit och vi lus läste hennes konton men hittade inget, FÖR att hon bytte ju bank i den där vevan. Så nu måste jag tvinga med mig henne till banken och se om vi kan hitta köpet där. 

Så sagan om det kantiga batteriet och det försvunna kvittot fortsätter idag.Men jag hoppas verkligen jag får tillbaka min fina, näst intill oanvända cyckel till veckan med ett fint batteri som glider in lätt som en plätt och låser fast sig som det ska. 

 Just nu har jag så många viljor i in hjärna. Jag vill köpa en massa saker. Nya möbler på framsidan på mina balkong, blommor och innredning till balkongerna, en elektrisk fönsterskrapa, nya sängar till Doris som hon ska ha ute på våra balkonger, en ny klotgrill, en ny smart klocka, en yoga matta, vill göra något med mitt hår, vill köpa ett kylskåp i tunna model som man har på balkongen.....hahahha ja ni ser ju själva. Är detta vår känslor? Ja troligen. Fast jag fortfarade har på mig vinterjackan på morgonen när jag går ut med Doris. 

Kom nu sommar kom....jag är beredd och väntar. 


Idag mina läsare gjorde jag det. Jag har nu kickat ut latmasken återigen. Tog på mig spring byxorna och tog mig en runda. 

 

Jag har 1 kg kvar till mitt mål och nu jäklar är det dags att tappa det. Så nu drar vi åt svångremen och kör 100% för att nå mitt mål. Nu gott folk ska jag tagga upp för en prommis innan jobbat och hoppas att dottern min vaknar och vi hinner till banken och kolla om vi hittar när hon köpte cyckeln, så jag slippe betala 4000kr för ett nytt batteri. 

Jag har vinden i ryggen och allt känns så lätt just i dag. 

Ha en bra helg på er alla    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards