Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 27 november 2021

Då kom den tiden .....

Av Isabella - 27 november 2021 15:49

....man får lagligt ta fram lite julsaker och pynta runt i lägenheten    I morgon är det första advent och jag har i morse varit ut till föråddet och hämtat in min lilla lilla julgran och min 1st låda med lite julsaker. Jag har under åren sedan Rebecca flytta dragit ner med julpynt. 

 


För det första så är det JÄTTE jobbigt att blocka bort sakerna efter julen, sedn är man borta mestedels av julen. Men en lite gran och lite julgaridner och en julstjärna i fönstret räcker för mig för att få lite julstämning i hjärtat. Isenare delen av denna vecka så kom denna förbannade kyla hit till Skellefteå. -19 har vi haft igår och idag och det är så jävla oskönt att vara ute. Doris stackaren hoppar på 3-2 tassar och vill bara vända in direkt jag tvingar ut henne. Så igår drog jag till Arkenzoo för att se om jag inte hittade någon typ av sko jag skulle kunna ha på henne. Jag har provat köpa skor förr, men ALDRIG hittat någon typ som verkligen sitter fast på tassarna. 

Nu hittade jag typ en socka med gummi runt tassen. Tänkte att detta är ju fan skorna som kanske ska sitta ordentligt    Skit dyra var dom oxå. Glad som fan åkte jag hem och bylltade på henne vinter täcke och skorna. Ut och börja gå....... men nääää. För det första så sprattlar hon och hoppar runt och innan vi nått parkeringen (som inte är långt) behövde jag dra på sockorna igen. Jag gav mig inte utan fortsatte...... fick göra det igen efter 3 min och igen och ingen. Så nu kommer jag att köpa fast tejp och teja fast som. För jag tror att om hon bara vänjersig så kommer hon tycka det är riktigt skönt att gå en lite promenad även om det är kallt. 

Så jag har inte gett upp än utan JAG ska få henne att ha sina fina sockeplast. 

 

Hela dagen igår låg jag och frys. Fingrarna var typ döda och jag frys ända inn i benmärgen. Det ända som hjälper då är att duscha varm och krypa ner under täcket med kläder och allt. Jag gillar verkligen inte denna kyla och hade gärna flyttat utomlands den här årstiden. 

  

Idag låg jag och drog mig i sängen länge. Sedan for vi på stan och gjorde bort endel julklappar. Känns jätte skönt att få börja med dom så man inte står där sista veckan och kliar sig i huvudet. Jag har ganska stor koll på vad jag ska köpa och har mitt mål inriktagt på att vara klar om ca 2 veckor. 

Ikväll smäller det. Vi ska ut och äta med min vän Maie och Göran. Jätte roligt att få komma sig ut och se folk och ha trevligt sällskap.Jag har ju givetvis varit in på Pinchos app och kollat vad dom har nu. Det finns så många saker man vill smaka. Men jag brukar hålla mig till tre och denna gång ska jag ta en efterätt. 

Jag älskar verklgien att få gå ut och äta och lyxa lite. 

Nu ska jag fixa frilla och ansiktet och kroppen innan vi ska fara, så jag hoppas ni andra får en trevligt kväll ni oxå vad ni än ska göra. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards