Jag kan allt

Alla inlägg den 11 januari 2022

Av Isabella - 11 januari 2022 15:22

Jag är en som är as dålig på att äta vegetarisk mat. Men detta recept är både super enkelt och jävulskt gott. Så därför vill jag dela med mig till av detta ? När ni gör denna rätt, så välj gärna produkter som är lite dyrare , med lite mer smaker.

3 stora klyftor vitlök
1 dl fin olja (tex den ni ser bild på ovan)
1 ask cocktail kvist tomater
Ca 1 dl pasta vatten
Chili flaks och svartpeppar efter smak.
4 port spagetti
1 kruka färsk basilika
1 pecorino ost

Så här gör du:
Börja med att sätta på och koka pastan.
Sedan skal du och skiva vitlöken i tunna skivor.
Häll ner oljan i en panna och lägg i vitlöken. Efter en stund lägger man i lådan med tomaterna hela.
Låt det stekas ihop några minuter. Tag sedan ca 1 dl pasta vatten och häll ner det i stekpannan och låt det puttra ihop ordentligt. Lägg i chil fasen och svartpeppar efter smak och tycke. När pastan är klar så lägg ner pastan i tomatsåsen och rör om och klipp ner basilikan oxå. Tillsätt lite mer pasta vatten om man vill ha pastan lite mer såsig
Som avslutning strör man på osten rikligt som man rivit på rivjärn.
Klart att servera ?

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards