Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 mars 2023

Första veckan

Av Isabella - 16 mars 2023 20:19

Allså snart har min första vecka gått på min nya/tillfälliga tjäns. Jag har ju fått möjligheten att bara få gå dagtid några månader fram. 50% jobbar jag som stötte pelare till min chef på mitt vanliga jobb och 50% jobbar jag som utbildare i vårat datasystem vi har nu.
Fick frågan idag om jag blivit kontorsråtta nu.
Ja litecså kan man väl säga att jag blivit, men råtta ..... nja.....Vill heller att folk ska se mig som en tillgång och som en som verkligen försöker göra våran arbetsplats till en trevlig och lättsam arbetsplats att komma till varje dag, med hjälp av nya rutiner och strukturer.
Iallafall så har jag haft fullt upp hela veckan. Med att jag har börjat städa upp våran lokal, göra listor för att på börja ett mer strukturerat arbete ute hos våra vårdtagare. Det finns mycket mer arbeta att göra och vi tar en dag i taget. På eftermiddagarna har jag ägnat mig åt att förbereda mig för nästa vecka då jag börjar att ska hålla utbildningar på Brinken. Jag har tagit fram utbildnings material, mailat hit och dit om behörigheter, suttit i olika möten om olika saker. Ja så det har varit fullt upp hel dagarna. Men vad gör det när det är roligt att jobba?
Jag har ju jobbat ganska länge på min arbetsplats. Kollade upp det i veckan, och det var typ 9 år och flera dagar. Så jag måste väl ge Nordanås hemtjänst en klapp på axeln att det är bra arbetsplats, med många härliga kollegor.
Många av dom har man ju fått vänner för livet, som man umgås med utanför jobbet oxå.
Idag fick jag tyvärr ett tråkigt besked från min bästa vapendragare Marie. Hon har fått en ny tjänst på ett annat ställe. Jävla jätte roligt för henne, men jävla jätte ledsamt för mig. Men jag vet att bara för att vi inte jobbar ihop kommer vi att träffas enda. Och jag hoppas verkligen hon ska trivas på hennes nya tjänst.

Doris gumman har varit i löpen. Jätte konstig har hon varit. Slickat och slickat på allt hon kommer åt, lite stressad och ska gärna sitta i mitt knä hela tiden. Men nu börjar det ge med sig och jag hoppas hon blir sig själv igen snart. Stor funderar också på att börja träna något med henne. Sista året har allt som runnit ut i sanden. Förr tränade jag lite med henne varje dag på promenaderna, vi lekte mer och hade en betydligt bättre kemi mellan varandra. Nu har jag som lagt ner allt sådan och vi tar bara vanlig promenader. Det resulterar i att hon har gett upp och vill inte riktigt lyssna på mig. Jag har helt enkelt tagit henne förgivet. Så jag behöver backa bandet och åter få hennes förtroende igen att jag är matte och jag tar hand om henne och hon inte om mig. Så det blir mitt jobb jag ska förbättra mig själv på i vår och fram över.
Nu ska jag se till att Skellefteå AIK gör två mål så jag får en glad kille till sängen ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards