Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 14 maj 2023

Sol i sinnet sol i minnet

Av Isabella - 14 maj 2023 10:17

God morgon folket
Så vart det söndag och snart har helgen passerat. Jag har i helgen försökt få ligga så stilla jag bara kan. Men som vanligt finna det saker man måste göra på helgen som inte hinns med på veckan. Som detta handlande av mat. Jag hatar att handla. Ogillar det ändavut i finger spetsarna. Tycker det är tids krävande och tråkigt. Först skriva lista och kolla vad man har, samma ihop kassar och burkar, handla och sedan måsta packa upp och ställa in alla saker. Jag har ett litet knep som funkar ibland. Oftast är det jag som kör min bil. Detta resulterar i att när vi kommer hem så kör jag fram till dörren, hjälper Micke att bära upp och sedan MÅSTE jag ju köra bort bilen, och det kan ju ta en stund, så pass att ibland har han hunnit packa in allt .
Funkar bara ibland.
I helgen har jag hittat på att vi skulle ha grill helg. Innebär att vi grillar fredag, lördag och söndag. Kan man bli less grillning??? Jo ja lite.... känner idag att jag skulle vilja ha vanlig mat, men vi får väl se hur jag tänker senare idag. Igår grillade vi kyckling vingar, tjocka korvar och ribbs. Absolut gott. Kycklingen blev nog godast.

Pappa hörde av sig på förmiddagen och ville ha lite sällskap i husvagnen. Så jag och Micke klev upp tidigt, tog en lång promenad vid 9 när värmen inte riktigt slagit till än, handlade mellan 10 och 11 och sedan åkte vi ut till pappa en stund.

Pappas sambo var i Stockholm denna helg så, jag erbjöd pappa att komma och grilla med oss. Så efter 13 åkte vi hem och jag kastade mig i solstolen i 2 timmar. Har inhandlat denna sol olja med Cocos lukt, så nu ska det solas fram över. Jag är blek, lönnfet, håret är nött och hela jag skriker att jag vill ha en förändring.
Jag vet att jag kan göra den om jag bara vill, men jag hittar inte riktigt sporten än. Är inne på letjans väg. Och tänker alltid att imorgon gör jag det..... Ja ni vet....
Tiden räcker inte till tycker jag. Jobbarc7-16 varje dag. Promenerar Doris direkt vi kommer hem, lagar middag och vid denna tidpunkt är kl cac18, 18.30 när middagen är klar och kraften är typ slut. Det är så jäkla svårt att hitta motivation att ställa sig på löpbandet eller fara ut och löpa. Och nu mera har jag inte bara Doris att aktivera. Micke vill oxå löpa lite och då gör vi det tillsammans, men i ett lite lugnare tempo än vad jag egentligen behöver. Så det känns jäkla jobbigt att promenera hunden, äta, löpa med Micke och sedan ta löpbandet för att få kunna ta ut mig själv .... hahaha känns som hela mina kvällar handlar om att motionera och jag hatar ju att göra det. Men motion behöver jag för att hålla igång mina leder, för jag mår bättre och har mindre ont när jag aktivt rör på mig. Så detta lilla fis problem är kanske inte ett problem.
Idag är jag iallafall solo och jag ska göra i ordning balkongen, städa bort mina vinterkläder, inhandla en ketelbell, hälsa på mamma och förhoppningsvis hinna sola lite.

Nu är klockan snart 10.30 och jag ligger i sängen än. Så ska jag hinna är det nog nödvändigt att kliva upp och sätta igång. Hoppas ni alla läsare har haft en bra helg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards