Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 5 juni 2023

Min högsta önskan

Av Isabella - 5 juni 2023 18:53

Just nu i denna stund tänker jag vända mig till högre makter. 

-så snälla snälla SNÄLLA gud eller vad du nu är, kan du ge mig tips och recept på billig, lyxig och snabblagad mat. 

Troligen har hen redan en jävla lång och gidigen lista just på samma önska från miljontals personer redan. Men tänker att då borde han ha färdiga recept hen redan vet, så det borde vara bara för hen att göra ett massutskick till oss alla som vill ha denna hjälpen   Allså våran mat hållning i detta hushåll är ta med fan botten. Vi äter samma saker vecka efter vecka och inte är det bra mat heller. Mat om går snabbt att laga och där melln när det tydligen inte går tillräkligt snabbt så blir det skräpmat. Nä vi måste verkligen ta och rycka upp oss när det gäller matlagning. Vi är två stycken i detta hushåll och det borde inte vara något problem. Vi har inga barn vi ska stressa iväg till aktiviteter, vi har inga fritids intressen som vi själva ska iväg på, vi är helt enkelt bara lata. Så ikväll är jag ensammen och nu ska jag börja googla fram lite matrecept. Är det så att någon av er som läser detta har något förslag på någon maträtt, så hör jätte gärna ev er till mig. Jag är jätte öppen för alla förslag. Jag äter inte fisk och skaldjur så jätte gärna, så dessa recept undan ber jag mig, men kött, kyckling. 

Måndag idag och jag ahr varit och stressat runt på jobbet idag. Rätt okej, med lite inslag av fundering på hur detta ska gå i sommar för hemtjänsten. Men jag orkar verkligen inte lägga mer energi på fundera. Det blir som det blir och jag går dit och gör mitt jobb och går hem. 

Helgen som var började as bra. vi tog en AW med Marie och Göran på Lionbar. Gott och super trevligt. Älskar när man hittar människor som man verkligen kan prata om ALLT med. inga funderingar eller saker är konstiga. Så vi hann prata om Putin till elcyklar. Hemma i säng till 22 så var man klar för att somna. 

Lördagen blev det lite sovmorgon och sedan for vi till Innansjön och hälsade på Micke pappa. Jag och Micke tog oss en promenad ner till deras badstrand. Innansjön är så vackert på sommaren. Fåglarna kvittrar och allt är grönt och lummit. 

Väl hemma så blev det tv till sent in på små timmarna för vissa. Själv sommanade jag typ 23 och som vanligt missade typ 3-4 avsnitt. 

Men jag är van det och det är helt okej   

   

Min "trattusarius" har nu igen åter gått tiill bara Doris. Vi fick klartecken på att ögonskadan hade läkt bra och hon är nu trattlös igen. Så jävla glad för det. Jag tycker verkligen synd om henne när hon måste gå med dumm tratten   

 

Söndag blev det en lång tur igen med våra elsparkcyklar till Bergsbyn. Vi packade väskan full med korv och körde till Idha och Björn. Där hade dom startat elden och vi käkade grillad korv till lunch. Så himmlans trevligt och så himmlans gott.  Gud vad jag saknar Idhas sarkastiska skämt på jobbet. OCh gud vad jag kommer sakna Maries glad face snart när hon slutar. Min två vapendragar som jag har varit med i ca 10 år har nu snart lämnat mig åt vargarna och strutsarna. 

Jag har många andra bra kollegor oxå som finns kvar, men ni vet när man hittar detta guld kornen som man verkligen gillar, dom man har samma humor som, dom man bara behöver titta på så vet man vad dom tänker, ja helt enkelt personer man aldrig vill vara utan    Men jätte jätte tur är att jag är en envis jäkel och kommer då inte sluta tränga mig på i deras liv, fast vi inte jobbar ihop   

Hur ser vi nu alla på detta Juni ? Ja dom som bor ner över verkar ju iallafall ha sommar värme, men vi här uppe i norrland känner inte så mycke värme. Blåst, kallt och molningt. Jäkla sätt tycker jag. Om två veckor är vi inne i midsommar veckan och just nu känns det som att varma kläder kommer vara midsommarens melodi. 

Förra midsommar var det as varmt. 

Då var vi i Innansjön hos Micke bror oh Lollo. Vi låg på bryggan typ halva dagen, solade, drack öl och badade. Doris var oxå med och min bror Rolf var med. 

Så underbar midsommar har jag inte haft på många år och skulle den upprepas så skullejag vara otroligt tacksam. 

Vi kommer att vara i Innansjön i år igen och jag hoppas verkligen på bra väder. 

Tältet ska så klart fram oxå. Jag älskar att tälta, men det ska vara så till att jag ska ha en toa att tillgå och det ska vara djurfritt från björn, älg och räv.  

Om två helger så har vi bokat in lite rock`n roll i Piteå. 

Mitt största band jag växte upp med Europe uppträder. Jag älskade detta band, jag var kär i dessa bandmedlemar. Så vi kommer att åka upp på lördagen och möta upp Cissi och Robban och rocka hela kvällen lång. Längtar så jag dör. Jag och Cissi i kör till Carrie, kan livet bli bättre?? Nä jag tror inte det   

Nu blir det recept letning resten av kvällen. Men som jag skrev tidigare, har ni något ni kan dela med er av så hör jätte gärna av er till mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards