Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 4 januari 2024

Jag är ingen dansare eller ninja

Av Isabella - Torsdag 4 jan 09:15

-32 grade fortfarande    denna kyla går inte att klä bort nästan. Igår trotsade jag kylan och tänkte att jag behövde en liten prommis själv. Hunden fick stanna hemma. Klädde mig och gick på Copp för att fixa tekakor till middagen. Visst gick det bra, men kallt var det. Träffade en kille i ca 30 års ålder som hade en minder tjock jacka och ingen mössa på huvudet    undrar nu om han verkligen överlevde gårdagen.  Igår var det en massa fix jag var tvungen fixa. Fick ett meddelande från min chef att jag fått ut för mycket lön i dec, så i januari kommer jag bli skylldig 8000 kr    så jag ringde min löne konsult och jag fick reda ut vad som blivit. Tyvärr har det blivt så att min sjukskrivning kom in för sent till dom så dom har betalat ut lön till mig dom dagar jag egentligen skulle ha från försäkringsskassan. Jag själv kunde inte rå på detta för i dec får vi våran lön tidigare och dom kör lönerna mycket tidigare och jag fick min sjukskrivning efter dom körde lönen. Känns jävla surt. Det är inte alltid man får betala för att vara anställd. Men det ordnar sig och är bara att betala tillbaka. 

 

Sedan ringde jag upp otropen igen för att kolla varför ingen hört av sig om den rätta skenan jag ska ha. Dom lovade att jag skulle få den i veckan, men har inte hört av sig än. Så fick tag i dom och dom skulle kolla upp det och höra av sig igen. ingen ringde upp, så jag ringde dom igen nu i morse om detta. Jag vill ju inte gå runt med fel stödskena. Vill ju ha rätt så jag får rätt avlastning på handleden och armen, så det inte tar längre tid än vad det behöver. Fick även mail om en tid i Umeå för röntgen.   Nästa veckan blir det en tur till Umeå och jag är glad att vi entligen kanske få se vad som behövs göra för att detta ska läka så fort som möligt. 

Sedan var det detta med min nyckel jag tappade i måndags. Vi behöver byta cylinder, så jag kontaktade Riksbyggen, då jag inte hittat den fortfarande. Har sökt hemma, i soprummet, ute, ringt Heimstanden för att kolla om någon hittat den och lämnat in den där, var till polisstationen och kollade där, men ingen hade lämnat in den någonstans. Så pratade med Riksbyggen igår om att dom får komma och byta cylinder, hoppas dom gör det så fort dom kan. Tror inte chansen är jätte stor att någon hittar rätt lägenhet och kommer in här, men det känns absolut bättre om vi får byta ut låset. 

Jag har ju som mål att gå 10.000 sten varje dag. När jag jobbar så är detta mål pice of cake    då ligger jag på ca 15.000 per dag, men nu när det är så jävla kallt att man inte kan gå en långpromande ut och att jag går bara hemma så blir det as svårt. Men nu har mitt löpband fått gå. Både jag och Micke har promenerat på det dessa dagar. Men igår förstår ni provade jag något annat för att få motion. 

Jag har nämligen tagit hem en "dans app" som man kan dansa sig smal    Allså jag har alltid trott jag har bra kordination förmågor och jag har alltid gilla att dansa. Mest då i fyllan så klart, men har haft en bild av mig att jag är en meddel måtta. 

Igår vaknade jag upp och inser att det är jag då inte alls. Ni skulle ha skrattat i hjäl er om ni sett mig. Jag provad två olika danser. En med lite mer dansstag och en med liter mer boxing stil. Herre gud så  jävla klumpig och otajmad jag var. Men jag kämpande mig igenom passen och jobbigt var det. Så idag känns det i kroppen. Lite svårt var det med vissa saker där man gör plankan och andra övningar på golvet, då jag inte kan stödja på min högra arm. Men gjorde allt jag kunde. Tur jag har en snäll sambo som på stod jag skulle bli en ninja snart, istället för att säga saningen   

Men vi båda vet, att av denna flicka blir det aldrig någon ninja. 

Men jag har klarat alla veckan mål. Jag hade som mål 

1 danspass denna vecka

1 pass på löpbandet minst 30 min

Jag har gjort dessa redan och lite till. Näste vecka hoppas jag att kylan försvinner så jag kan prommenera med Doris. Även hon behöver komma sig ut. Just nu ligger vi mest under filten och huttrar. 

 

Idag ska jag försöka stega på här hemma lite mer. Ska ordna en sök lek med Doris, så hon får lite stimulans. 

Jag ska göra en ny pärm för 2024 och sedan tänker att att ta upp mitt pussel byggande, nu när jag lix ska vara sjukskriven. Så även idag ska jag väl få dagen att gå. Så ha en supe bra dag på er alla   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards