Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Nu gäller det att vara skärpt !

Av Isabella - 7 maj 2014 08:59

Hej hopp på er alla läsare   

Idag är det Onsdag och jag håller på att tappa greppet lite om min motivation till motion. I Torsdags så började min aktion mot mig själv.

Ni kanske tycker jag tjatar om detta men jag gör det för att jag själv ska försöka komma ihåg varför jag gör detta.

Motivationen har varit på en bra nivå, men idag när jag vakande vackalade den igen. . . . .

Nää jag orkar inte idag, fan vad tråkigt, jag var ju på gymet i går ???

Ja så där låter det i min hjärna just nu. . . . . . . .

Men jag måste ta mig i kragen och göra något idag. Om jag inte gör det så vinner "latmasken" och han gottar sig som fan sedan.   

Hade funderat på att vänta tills ikväll och fara ut med Micke. Men vet inte om jag vågar vänta?? Om jag gör det nu snart så hinner kanske inte "Latmasken växa sig stor och fet.

Iallfall så har jag nyss intagit frulle, så jag måste då vänta i ca 30 min.

Idag är det min lediga dag och jag harde som vanligt typ 200 olika saker jag ville idag. Men jag har bestämt mig nu för att bara chilla. Städa bort det som behövs och sedan bara slöa och laga mat. Men funderar på om jag ska ta och baka lite limp. Det var längesedan och jag längtar efter min limpa.   

Hela dagen igår så hade jag typ 5:ans huvudvärk. Jag brukar nästan aldrig ha ont i huvudet förutom när jag är bakis. Jäkligt jobbigt när man ska försöka vara trevlig och allert på jobbet. Men jag jobbade mig igenom kvällen och tack vara mina fina kollegor kan man faktiskt kämpa sig igenom kvällen.

Det slog mig, undra om det är ett typ av abstinens? Jag har ju inte tagit in en godisbit sedan lördag. Bara morötter och frukt??    Huvva vad ett socker beronde kan spela en ett spratt   

Men jag ska fan visa det att nu är det slut med att det ska kräva av mig, utan att jag själv ska bestäma när jag vill ha det.

Kontroll och ordning i ledet "beronde"   

Nu ska jag börja bälja i mig ett ton med vatten så jag kan springa på toa hela dagen!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards