Jag kan allt

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Isabella - 7 maj 2014 13:40

 SWEET !

Jag klarade av att kicka "latmasken i röven idag oxå ! Känns ortoligt skönt att ha gjort bort det. Nu sitter jag svettig och röd i anskikt här framför datorn och glor.

Egentligen skulle jag ha rensat min garderob, tvätta och farit och handlat !

JÄVLAR !!!!!   

Jag måste ta fram kyckling från frysen det har jag glömt bort !!

Idag ska jag servera Cecarsalla till middag.

Det är ju super gott men oj vad hungrig man blir efter två timmar igen. Sallad i all sin ära men man  håller sig då inte mätt på det så länge.

Nä jag har ju inget vettigt att skriva så varför skriver jag till er ?

Jag tar min cyckel och handlar och gör någon nytta istället !

Kanske jag hittar någon delikat frukt jag kan trycka in i munnen   

Hoj på er tills nästa gång !



Av Isabella - 7 maj 2014 08:59

Hej hopp på er alla läsare   

Idag är det Onsdag och jag håller på att tappa greppet lite om min motivation till motion. I Torsdags så började min aktion mot mig själv.

Ni kanske tycker jag tjatar om detta men jag gör det för att jag själv ska försöka komma ihåg varför jag gör detta.

Motivationen har varit på en bra nivå, men idag när jag vakande vackalade den igen. . . . .

Nää jag orkar inte idag, fan vad tråkigt, jag var ju på gymet i går ???

Ja så där låter det i min hjärna just nu. . . . . . . .

Men jag måste ta mig i kragen och göra något idag. Om jag inte gör det så vinner "latmasken" och han gottar sig som fan sedan.   

Hade funderat på att vänta tills ikväll och fara ut med Micke. Men vet inte om jag vågar vänta?? Om jag gör det nu snart så hinner kanske inte "Latmasken växa sig stor och fet.

Iallfall så har jag nyss intagit frulle, så jag måste då vänta i ca 30 min.

Idag är det min lediga dag och jag harde som vanligt typ 200 olika saker jag ville idag. Men jag har bestämt mig nu för att bara chilla. Städa bort det som behövs och sedan bara slöa och laga mat. Men funderar på om jag ska ta och baka lite limp. Det var längesedan och jag längtar efter min limpa.   

Hela dagen igår så hade jag typ 5:ans huvudvärk. Jag brukar nästan aldrig ha ont i huvudet förutom när jag är bakis. Jäkligt jobbigt när man ska försöka vara trevlig och allert på jobbet. Men jag jobbade mig igenom kvällen och tack vara mina fina kollegor kan man faktiskt kämpa sig igenom kvällen.

Det slog mig, undra om det är ett typ av abstinens? Jag har ju inte tagit in en godisbit sedan lördag. Bara morötter och frukt??    Huvva vad ett socker beronde kan spela en ett spratt   

Men jag ska fan visa det att nu är det slut med att det ska kräva av mig, utan att jag själv ska bestäma när jag vill ha det.

Kontroll och ordning i ledet "beronde"   

Nu ska jag börja bälja i mig ett ton med vatten så jag kan springa på toa hela dagen!





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards