Jag kan allt

Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Isabella - 6 maj 2014 08:02

I helgen var jag ju i Umeå. När vi checkade in på hotellet så fick jag syn på något märkligt. En kvinna som hade skador på halsen. Jag glodde inte så mycket men lite och tänkt, men huva vad har hänt henne? Och varför döljer hon inte märket?

Efter vi lämnat grejorna så skulle vi in på stan och kolla läget. När vi komme in på huvudgatan så upptäcker jag att det är något som händer. Det står ca 100 st kvinnor uppradade i tre led och dom bara står där, helt tysta. Folk sammlas runt dom och jag ser att det springer fotografer och tar kort.

När jag kollar mer nogrant så ser jag att ALLA är misshadlade på olika sätt. Allså då föll poletten ner. Det var en demostration, en demostation mot kvinnovåldet som finns i det tysta. En sak vi medmänniskor är dåliga på att möta, så även jag.

 

Varför är vi så dåliga på att bemöta detta våld? Känslan jag fick var konstig. En delad känsla.

Ena delen kännde skön, skön för att folk som misshndlat ska fan veta att vi ska inte gömma oss och våra skador och att vi ska fan börja hjälpa åt med detta bekymmer.

Men andra känslan var obehaglig, och jobbig, för att detta är en jobbig sak och vad ska man säga till misshandlade kvinnor? Jobbigt för en själv att se våldet rakt i ögat! jobbigt för att man kanske behöver dras in i något så stort och jobbigt. Men varför ska man tycka det är jobbigt , det som är så fel?

Dom flesta människorna som även jag har fram kallt ett bekvämt sätt att slippa ta i sådanna problem. TYSNAD ! Att bara tiga ihjäl situationen och hoppas det går över av sig själv. Gör det de??

NEJ verkligen inte. Våld har alltid förkommit och vi måste sluta tiga ihjäl detta ämne. Börja prata om det och förska hjälpa dom kvinnor som blir utsatta, att dom känner att detta är så fel att dom VÅGAR säga det och VÅGAR ta hjälp av andra. Inte att det blir pinsmat för oss andra och jobbigt.

Vi måste hjälpas åt med detta och se till att alla får en chans att berätta och ta hjälp!


Av Isabella - 6 maj 2014 07:12

Poooww    Jag är tillbaka! Nästa en vecka har gått och jag har hunnit vara på bootcamp igen igår ! Förbannat trevligt, och jag lurade med mig dottern oxå. Kan säga direkt att denna gång har jag inte lika ont som förra gången. Känns riktigt bra och jag ska idag försöka ta mig till gymmet och löpa lite så jag lättar upp lite i benmusklerna.. Jag har nu starta en tävling!

En tävling mot mig själv, mitt oreoligt dåliga betende.

Jag har förstått att mitt snacks beronde är så starkt att jag måste försöka se mig som två personer. Jag den goda som vill sluta och bli lite nyttig och hurtig, men sedan tar nästan alltid det "dumma" behovet över och säger till mig att det är bara denna chokladbit elle bara denna dag gör ingeting !   Men denna enda dag dag blir ofta varje dag och så står man där efter en vecka ,månad och tänker varför man inte bara kan sluta.

Så nu har jag börjat bli skitsofren. Men på ett bra sätt. Jag mot Mig och jag ska verkligen försöka prat med mig själv (HÖGT) och behöver jag slå mig själv på käften så kommer jag att göra det !

Nu nog pratat om detta ämne. Till vad som hände i helgen.

Jag och Micke hoppade in i super bilen och drog mot Umeå.

Vi hade som uppdrag att äta gott , sova på hotell och fara på en jätte loppis   

Tre enkla skaer att genomföra och det gick PERFEKT. Vi började lördagen med lite seconhand butiker.

Jag fyndade jävligt mycket. Ett par jeans,blus och en stickad tröja för  hela 85 kr   

Det blev nog helgens fynd. Sedan var vi och åt på kvällen på ALLSTAR. Jäkligt gott, men min köttbit var lite för mycket stekt. Den blev lite för torr. Men dåligt blir det ju aldrig.

Efter middagen hände något som vi gärna hade kunnat skippa !

Micke beställde in en " BloodyMary" för att han ALDRIG hade smaket en. Men herre gud !!!

Nu vet vi varför han ALDRIG hade smakat en. Direkt kan fick den och drog ett litet sipp ur sugröret fick jag detta. . . .

-Om vi säger så här. . . . .detta kommer att ta tid !   

Jag sippade oxå och HERRE GUD så jävla dålig drink? Jag vet inte riktigt varför man har kommit på denna drink? Och vid vilket tillfälle det är tänkt man ska dricka den? Den smakade tomatpure, med lite tabaco och salt ! FY FAN !! och det var som att dricka en tjockare soppa !

Så mina uppmaning till er alla är att beställd då inte en BloodyMary för det smakar rent ut av

BAJS    

Sedan blev det sängen och dagen efter var vi på STOR loppisen.

Jag hittade inte något specielt, en fin flaska som jag ska dricka vatten ur, limpa ,mjukbröd och hallonsylt.




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards