Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 5 januari 2024

Upplevelser

Av Isabella - Fredag 5 jan 10:13

Igår var det as kallt här i Skellefteå. Så jag försökte hitta på saker att roa mig med. Jag började sita och kolla på min egen blogg och hittade verkligen fina och oliga bilder jag lagt ut för länge sedan. Jag har ju bloggat från 2009 och det är blir många år och många foton    Allså jag var fan roligare förr oxå. Jag skrev på ett roligare sätt. Min blogg är som en liten viral tidskapsel kan man säga. 

Men tänker inte skriva så mycket idag. Men tänker visa er endel av fotona jag hittade igår. 


 

Detta foto gillar jag verkligen. Underbara Kally med sin älsta barnbarn. Detta var på hennes 80 års dag tror jag. Vi skulle på middag och en show som John Houdi  hade här i  stan. Kally var nämligen gudmor till han, så vi käkade denna kväll och såg showen. Den kvällen kommer jag aldrig att glömma. 

 

Detta är min underbara vänn Sara. Henne lärde jag känna på hemtjänsten Moröbacke. Fy vad vi har haft roligt ihop. Hon flyttade efter några år till södra Sverige. Fast vi bor jätte långt ifrån varandra och kanske bara pratar med varandra 2 gånger om året så är det som vi aldrig har varit ifrån varandra när vi pratar. Älskar denna tjej. Nu har hon blivit tvåbarns mamma och husägarre. Jag har sagt såmånga år att vi ska åka och hälsa på henne med det har aldrig blivit. Men det är kanske något som sk så på min års lista i år   


 

Detta är min bonus pappa Ove. En rolig bild jag måste ha tagit när han och mamma var i stugan dom hade i Sjöbotten. Ove finns inte med oss längre idag, men jag har väldigt många minnen av honom. 


 

  Ja vad kan man säga.....skrattade då jag såg detta foto. Jag kan inte säga varför han gjorde denna pose, med smart ser han inte ut iallfall. 


 

Detta måste ju vara dåtidens selfi, eller vad tror ni ......


 

Min underbara dotter i tonåren. Här var vi hos min pappa på grill lunch i Ursviken. 


 

Stina och Nicke. Två underbara kompisar som funnit länge i mitt liv och gud vad vi har gjort saker tillsammans. 

Här var vi på väg till Norge för att se späckhuggare. Vi stannade till på vägen och då upptäcker vi väldens gulligaste "lemlar" som sprang runt på marken. Ser faktiskt ut som dvärg hamstrar   


 

Förr i tiden gillade jag att fota och här är vi på Medelfors en varm sommar dag och fotade. Det blev min favorit bild


 

Här hittade jag ett kort på mamma medans hon och Ove bodde ihop på Anderstorg. Vackra mamma. DEt är så här jag vill minnas henne när hon vandrar vidare. 

 

Dom sista åren när vi firade något bjöd alltid mamma us oss på resturang. Här firar vi troligen någon födelsedag. 


 

Det här är våra fina kompisar Moa och Glenn. Moa lärde jag känna när jag jobbade på "kortids bondet" Så mycket roligt vi haft oxå. Sedan träffade hon en chilenare och hipps vipps så flyttade han till Sverige. Så mycket han har hjälpt mig med att översätta och prata med mina släktingar. ÄR så tacksam för att man har någon man kan vända sig till när språket inte stämmer för mig. Nu bor dom i Piteå och vi var faktiskt och hälsade på dom där i sommras. Härliga männsikor. 


 

Detta är min helbror och hans fru när dom var hit och hälsade på för några år sedan. Här är vi i Storforsen. 2 fantastiska veckor fick jag ha dom här och jag hoppas det kommer att hända igen. 

 

Jag i ungdomen.  Japp jag har haft tuppkam. Var inte så populärt av mamma. Men varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda? 


 

Här har vi ett gammalt foto. Detta var nog ca -97 . Jag och Micke följde med hans mamma till Ammanäs. Kolla man fick röka inne i stugan ???    Det var tider det. OXå ett minne jag aldrig kommer att glömma( allså inte rökningen, utan resan) . 


 

Kolla här vilken hunk man har    Här var vi uppe vid Storforsen oxå. Vi hade bokat forsränning och Rebbe var oxå med. Så här ska vi på med våtdräkterna. Första gången jag hade en sådan på mig. Inte helt lätt att ta på sig en våtdräkt kan jag säga. 


   

Detta är det RIKTIGA Nordanå hemtjänst. Detta var tider. Fy vad det var roligt att gå till jobbet på denna tid. Alla kollegor man hade. Nu är detta bara en liten del av alla. Många av dessa har slutat nu om inte nästan alla. Nordanå hemtjänst kommer aldrig bli som förr     

Jag avlsutar med denna bild. Nog har man blivt äldre, börja få rynkor och grått hår. Men konstig vore det annars. 

Det fanns mycke mer gammla kort, många fler vänner, så dessa var bara några. Men jag kan konstatera att jag har haft fram till nu ett fantastiskt liv. Vad jag har fått gjort saker och provat olika saker. Livet slutar ju inte här, utan jag ska fortsätta upptäcka nya saker och prova nya saker OCH fortsätta ta kort    

Ha en bra dag på er alla och gå inte ut om ni inte måste. Man får vara inne och vara lat om det är -33 ute ! 



 
 
Ingen bild

Lena

Lördag 13 jan 16:18

Så kul med gamla bilder. Rolig bild på pappa och tuppkammen kommer jag mycket väl ihåg 😂

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards