Jag kan allt

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Isabella - 15 maj 2013 13:12

Tjeni på er alla !

Onsdag har redan kommit och jag har varit på ett "sur" möte hos Arbetsförmedlingen !   

Allså det gäller verkligen att visa upp sig från sin bästa sida, FAST man kokar invärtes. En del är initiska och man ska SöKA jobb vad som än händer.....typ även om man redan jobbar livet ur sig?

Förra gången jag var dit så var den en äldre herre som förmodligen fattade att denna tjej/häxa håller sig med jobb på sitt springvik och henne behöver vi inte jaga på.

Men idag fick jag träffa en ung snärta som verkligen ville göra sitt jobb   

-Du MÅSTE ju söka jobb över hela landet, bla bla bla.....vi har tre jobb här som skulle passa dig, bla bla bla du måste höra av dig varje månad om vilka jobb du sökt och hur din sommar kommer att se ut ??

-Jo ja ,men jag har ju blivid lovad jobb fram till sista aug?? Och jag har liksom inte riktigt tid att söka jobb när jag jobbar typ 89% och så tar jag på mig extra så jag kommer upp i en heltid ???

Jag fattar att dom har vissa riktlinjer att gå efter men för helvete.....ser man att människa man pratar med ALDRIG har varit utan arbete,utan alltid hållit sig med jobb, måste dom vara så jävla formoella då??

Skulle jag har varit en som verkligen inte vill jobba, har gått hemma i månader/ år verkar slö och bara ha bortförklaringr, då tycker jag det är helt OK att driva på!

Visst är det människor dom har att göra med?? inte robbotar. Man jobbar och sliter och får som bara höra .....DU MÅSTE SöKA mer mer mer mer jobb......

VARFöR räknas det inte som ett jobb att vara vikari?? Utan vikarier skulle ju inte den ordinära personalen aldrig kunna vara sjuka,semester eller vabba??   

Slut gnällt om den där instansen.

Helgen har passeat och vi har haft den sista "Halv åtta hos oss" . Gissa vem som van????

JJJOOOO jag och Micke vann    Så himla roligt !

Det har varit en fröjd att ha dom här helgerna och vi har fått äta riktigt god mat. Alla har haft något som har varit riktigt bra och vi har haft fantastiskt roligt varje gång!

Helgens meny var :

Förrätt: Räk bakelse

Varmrätt: Entreco med hemmagjord sås och sparris

Efterrätt: Afteright kaka med hallon och grädde

Snacks: Hemmagjorde chilichees (jävulsktgoda)

Ett strort tack till alla inblande och hoppas vi kan träffas igen för en återträff   

Ikväll om jag inte har annat för mig kommer det lite bilder och kanske ett rescept på en paj jag ska prova på idag.

för det kanske ska firas här idag om gumman klarar moppe kortet.

Håller tummarna nu och ska förbereda lite.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards