Jag kan allt

Alla inlägg den 18 december 2014

Av Isabella - 18 december 2014 08:31

God morogn på er alla !

Jag säger detta med en lätt irriterad ton ( i mitt huvud allså) för att jag skulle vilja ha sovit lite längre än 7.

FORTFARANDE håller bygg killarna på här ut. Vet inte varför detta har tagit sådan tid. Dom har ju hållit på med andra hus i säkert en vecka och vi har haft det lungt och skönt. MEN just idag på en enda lediga dag denna vecka så ska dom tydligen vålds hammra, vålds kapa och vålds klättra på ställingen   

Men jag försökr vara lite förnufftig och tänka (i mitt huvud) att dom gör ju bara sitt jobb och kan ju verkligen inte ta hansyn till alla som bor i huset !!!

Helgen har ju varit för snart en halv vecka sedan och ja...... jag jobbade och det var både trevligt och mindre trevligt.

Sedan har jag inte varit ledig något förr än idag.

Och idag går start skottet av jul firandet.    

Ikväll kommer nämligen min mor,Kalle, pappa,Kersrin,Rolf och Albin och vi ska tydligen ha en mini julafton. Jag kommer INTE att bjuda på julmat för det ids jag inte.

Det kommer där i mot bli en "taco delux" kväll med julklappar och en MASSA godis!

Herregud vad vi har godis hemma nu.

I tisdag kväll var jag på "juklappsspel" med jobbet hos en kollega.

Vi var SUPER MÅNGA som ville vara med och ljudninvån var på topp kan man säga! Även julklappshögen var på topp ska ni veta. Alla hade två klapar var och vi var tror jag 19 st som spelade.

Det fanns ju en masa fina saker att roffa åt sig och jag gjorde några försök när jag hade chansen, men tyvärr komme jag hem med en jätte låda skumtomtar och en Paradis ??    Behöver vi ha det här hemma ???

igår när jag komme hem från jobbet så hade micke fått från olika företag, en chokladask, en STOR glasburk fylld med godis och en påse Twister ???   

Allså vad händer ??? Nu står allt på hyllan i köket och jag ska slå in lite godis i kväll och ge bort till någon väl behövande.

Idag har jag en massa saker att göra igentligen.

måste STOR städa här och plocka undan en del. Jag gick runt igår och beskådade mitt eget hem och komme fram till att jag verkligen OTRIVS just nu. Sovrummet är fullt av saker som står efter väggarna, Micke har tryckt upp alla tomtar på varända tom yta som fanns i kök/vardagsrumet.  julgardinerna är inte uppsatta och tvättkorgen är inte full just nu men om jag samlar ihop graderoben Rebbe har slängt på sitt golv så skulle det vara två tvättkorgar    så jag måste försöka få mig en tvätt tid oxå.

Sedan har jag en massa julklappar jag måste slå in oxå som bara ligger och tar plast. Helt enkelt utan att göra er utråkade så är mitt hem just nu lite röröigt och sakerna har inte sin rätta plats.

Har även börja misstänka att min man är en samlare ?

Han sparat och ska ha sker kvar för att man KANSKE beböver det senare.

Som i veckan när en kaffeburk med snbbkaffe tog slut.

-Behöver vi denna burk till något ?

-Näää till vad?

-Ja men om man tar bort etiketen så är det ju en jättebra burk !   

-Men kasta bort den, vi behöver inte den där burken.

Sedan har den där burken stått på diskbänken, idg kastade jag bort den !   

Hela sovrumet är fullt med skaer som vi brukar ha på balkongen, allt känns som ett STORT JÄVLA föråd och jag vantrivs i detta.

Men jag ska göra mitt bästa att städa bort dom spåren och sedan efter jag har kommit hem från Chile så kommer jag införa ett stor projekt "rensa undan saker man inte behöver"    

Troligen börjar jag renovera hallen och vårat sovrum som ska bli ett soverum och inte ett föråd.

Nu har jag tröttat ut er med ganska tråkiga skaer så nu ska jag ta mig i kragen och göra ett försöka att gå lite ordning i detta.

så nu säger jag bye bye till er och kanske kommer tillbkaa senare.




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards