Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Ett slut är något nytt på något annat !

Av Isabella - 29 december 2014 11:02

God morgon vänner och läsare !

Ja har funderat länge och ordentligt på hur detta inlägg ska se ut och jag väljer nog att bespara er från en del detaljer av hänsyn mot mina anhöriga.

Julen 2014 har varit och jobb stod på min agenda. Ett val jag hade gjort själv för att få ihop lite extra pengar. Men det var rätt trevligt och julmaten har jag fått avstå, men desstomer godis har jag proppat i mig.   

I lördags var det dax för en tjej kväll med några jätte trevliga vänner. Jag fick även öppna min sista julklapp som min fina vän Stina komme med.


 

Äntligen har min "nagel apa" flyttat in hos mig    Han kommer att agera hjälpreda när jag har bråttom och jag kommer att vårda han med kärlek. Sedan i packetet fick jag som ni ser lite body shop produkter. Nämligen min favo lukt grapefrukt.

ILOVE IT ska jag säga och det komme SÅ lägligt då jag tog slutet på min förra bruk hudkräm i veckan. En sminkboste och nagelfil var oxå istoppat och allt kommer att andvändas. Tack älskade Stina för julklappen.

Festen hos Johanna var jätte trevligt och vi alla var nog VÄLDIGT GLADA och tyckte att shota var liksom grejen.

Problemet är att för mig är det ingent bra alternativ.

Jag är nu vuxen nog att jag borde förstå det, men jag kan tydligen inte avgöra vad som är bäst för mig själv. Iallfall så hände det saker som jag känner skulle inte ha hänt om intaget hade varit mer på normal nivå. Iallfall så har min hjärna varit i högvarv sista dygnet och ångensten har varit större än min kropp.

Jag förstår nu att jag inte kan handskas med alkohol på en normal nivå. När det är jobbigt att vakna upp nästan varje gång och inte veta hur man tagit sig hem eller vem man har träffat,  är det  dax att göra vissa val.

Jag kommer däför att viga 2015 åt mig själv.

Träning och hälsa och min kropp och själ ska vårdas. Och detta val gör jag för mig själv och ingen annan.

Att vara på fest och umgås är ingen jag väljer bort utan jag kommer att vilja vara med men nykter, ett mycket långt tag fram. Detta val ger mig oxå en större chans att lyckas sluta med rökningen, då det OFTAST är berusda jag börjar om igen.

Jag har bara bra saker att vinna på detta val.

Jag kan aldrig få något ogjort men jag vill endå be om ursäkt till mina närmaste vänner för hur jag har betet mig.

Nu siktar jag framåt och ska lägga det där bakom mig   

Det har oxå slagit mig att jag och Johanna åker om en vecka till Chile    Helvete vart tog tiden vägen ??

Måste börja packa fixa utskrift på biljetterna och se till att jag har med mig allt jag behöver ha med mig.

Till nästa gång ska jag fixa ett års inlägg och sammanfatta 2014. Nu ska jag fixa något i min mage sedan in på stan för att fixa sista presenten till Chile.

Sa det så bra nu och så hösrs vi ett sista inlägg innan nya fräscha 2015 börjar    





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards