Jag kan allt

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Isabella - 19 november 2015 09:39

God morgon bloggen och mina tappra läsare.

Torsdag idag och jag har klivit upp i god tid för att hjälpa Rebbe med Doris. Denna vecka har jag haft semester och det har varit behövligt. Micke har hunnit vara till Stockholm för att kolla in Motley crue och festat loss. Jag och Rebbe har varit hemma och tjatat ordet NEJ. I tisdags så for jag och hälsade på min vän Stina och undarna och det gick bara bra. ¨Så nu känns det skönt att vi kan umgås trots våra håriga vänner.

tisdag kväll hämtade jag Micke på Falmark och det var trevlig. Det är roligt att kunna längta efter varandra och känna att det är ömsesidigt från båda håll.

En mindre romantik insedent inträffade i hettan.

När han for så hade jag ju stopp "röd ljus" i byxan så sexet hade ju inte varit på ett tag.

Så när han komme hem var man ju lite sugen.

Vi skulle då försöka oss på lite "doggy stayl" och duscha tillsammans och han skulle ju då som klä av mig lite rappt och sencuellt i badrumet. Gick väl så där kan man säga. När han skulle dra av mig tröjan blev det mer som när två hockey spelare drar av motståndaren tröjan för att kunna slå han på käften. Jag fastande som i tröjan och håret fastade i en plastblomma som har ner hängade saker.

Blomman trassade in ig orentligt i håret och tröjan satt fast . . . . .   

Känndes ju kanske inte så romantiskt och upphetsande. Men i efterhand ska kan man ju skratta åt det.

Idag blir det styckning av gris och kanske se hockey om vi hinner.

Livet flyter på och jag känner mig otroligt utvilad i kropp och själ.

Vi går med storm steg mot julen och julklapparna börjar pocka på att bli köpta.

Ska nog göra ett försök på det till helgen.




Av Isabella - 19 november 2015 09:00

Ja det kan man ju fråga sig ?

Trots hennes lilla/ stora storlek så ångar hon fram som en bulldoser. Hennes gammla husse har ett specielt ord för när hon sätter igång.

Han kallar det "frallafnatt" .

För er som inte sett ett sådant så när det infaller (oftast mellan 19-20) så blir hon förbytt. Från att vara den sötaste lilla socker topp till en liten speedkula med huggtänder.

Hon har i sikte att springa allt hon kan, skälla och hugga mot allt som kommer i hennes väg! Att det kommer en vägg i vägen tar hon ingen hänsyn till.

Att till lägga är att hon oxå kommer i ett stadium att hon måste panik kissa tvärrt och det kan bli vart som helst. Ner sättningen med stjärten tar en tiondels sekund och hon utstrålar "jag måste jag måste kissa här"   

Nu har vi gått in i 12 veckor ålder och allt flyter på rätt bra. Blött väder är inte något för henne. Men nu idag har ju snön kommit och hon älskar det. Hon skuttar som en kanin och sluktar sönder nosen. Liksom plöjer ner nosen och går framåt.

I morgon ska vi fara till vetenären och ta spruta och få se vad hon väger.

Denna vecka har jag haft hund semester för att börja vänja henne att vara sjäv. Började måndagen med 5 min x 4. Det gick super bra. Tisdag 10min x 4, onsdag 20-30 min x 3 och hon har inte skrikit eller skällt.

Hon sätter sig vid dörren och väntar snällt tills jag kommer.

Hon gnyr till när jag stänger dörren och sedan blir hon tyst.

Igår vid ett av tillfällen gick hon och la sig i sängen och sov och det är det jag eftersträvar. Att hon ska känna sig så trygg att hon ska kunna lägga sig och sova tills vi kommer hem.

Nu idag har jag ett möte med min chef och idag kommerjag prova lämna 1 timme.

Hon verkar rätt trygg av sig och jag tror det kommer att gå bra.

Så allt flyter på väldig bra och hon växer så det knakar.

Nu ska jag njuta av min lugna stund,för nu sover hon efter en längre prommis med lek och spring.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards