Jag kan allt

Alla inlägg den 6 november 2015

Av Isabella - 6 november 2015 10:01

Hej ska nu försöka skriva ett inlägg som inte handlar om min nya roll som hund mamma !

Fredag idag och jag ska tillbka till jobbet. Känns roligt att träffa mina kollegor och vila från hemmet. Men min oro ligger nu i att det är HALKIGT som bara den.

Jag ska moppa i dag kännen en stor rädsla för att jag ska måsta köra om kull. . . . .???

Ska gaddera mig med täckbyxor och grova vantar så jag slipper skrapa upp knä och händer.

Igår hade vi mys och prat kväll här hemma.

Jag bestämde mig för att bjuda Rebbbe och Micke på pizza och en chips påse till hockeyn. Det som var typsikt och som är SÅÅÅ vanligt när man går hemma, att megen pajade.

Efter Pizzan så blev det galet springande två gånger med hastighet 100km   

Sedan hade jag lite ont i magen resten av kvällen. Det hela beror på under denna vecka så har

jag glömt äta ordentligt och regelbundet föränn till middag.

Jag får skylla mig själv och därför välkommnar jag nu jobbet så det blir lite ordning på mig.

I helgen vill jag oxå påminna mina kamrater och läsare att det är Farsdag, Dessa härliga snoppar som ska firar. . .   

Lördag blir det att fara till min far på mina timmar, och söndg kväll blir det att fira Micke och hans pappa.

Frågade Micke igår vad han önskade sig för tårta.  Till svar fick jag en kebabtårta.

Är nu tacksam för om någon har recept  på en sådan att skicka det till mig.

Nu ska jag njuta av lugnet ett tag inna doris ska ut igen och sedan kamma till mig och kanske försöka annsa mina djungel ögonbryn så jag inte skrämmer någon gammling ikväll.

Av Isabella - 6 november 2015 09:41

God morogn vänner !

Familjen Lindgren blir provade i tåla med kan jag lova er. Två första dygnen var "känna av" tid för lilla Doris !

Igår kväll tänkte hon....

-Nu känner jag dom här mammorna så nu kan jag börja testa vad dom går för....

Efter våran cykeltur  (givet satt hon i korgen inlindad i en varm filt) som bar i väg till stan, Björkis och så var jag en tvvärris förbi jobbet och visade henne, så cyklade vi hem.

Allt vart ju väldigt spännande och jag såg att gumman var trött. När vi kom hem vid 12.15 så fick hon äta mat och la sig och vila.

Efter en stund fick vi främande, och hon var ju tvungen busa lite. Sedan bumms i säng igen, och plötsligt började hon kräkas   

Mamma hjärtat blöder när jag ser att dom små inte mår bra. Så jag satt med henne på golvet i två timmar och tills hon kräkts upp allt. Ringde uppfödaren och hon lugnade mig att hon troligen bara har fått i sig något. Sedadn sov lilla gumman från 14.30 till 17.00, hon reagerade inte när Micke komme.

Min slutsats av det hela är att jag gick för hårt fram och det vart för mycket för henne....hon är ju bara en lite babys.   

Men på kvällen vart det FULL FART på lilla Doris.....hon var tokig. Sprang runt, kastade leksaker, bet i stolar och skällde.....hahahah

Känndes ändå skönt att se att hon inte var sjuk. När vi skulle ut så vägarade hon gå i koppel, satte sig bara ner och stirrade fåningt på oss..... vägarade gå helt enkelt.

Så nu blir det koppel träning på högsta nivå. Vi har låtit Doris gå själv men känns som man måste vänja henne med koppel och belöna henne med att när man kommer till gräs områden få hon springa lös.

Men summan av kardemumman så börjar hon känna sig trygga med oss och trotts är ett måste från henne   

Men fortfarande så kissar och bajsar hon ut, sover hela nätter och vi har vunnit kriget om soffan    

Hon börjar acceptera att hon ska ligga i hennes säng när vi ser på tv.

Duktig Doris..!!!!


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards