Jag kan allt

Alla inlägg den 24 november 2015

Av Isabella - 24 november 2015 10:48

Det var det i natt. För det första så redan igår kväll upptäckte vi att Doris hade diarre. Så i natt vakande jag först vid 1 och hör hur Rebbe är uppe med henne. Vakande igen just före fyra av att hon är upp igen. Går och frågar hur det går och hon säger att hon varit upp tre gånger och nu hade det kommit lite blod avföringen. Jag blir inte rädd pgr att jag är påläst och vet att det kan bli så när hundar får diarre. Så jag  hjälpte Rebbe och vek ner mig och tog Doris till min säng. Snäll som hon var så somande hon direkt, MEN då händer det något i min prupp.....

Känner plötligt att jag behöver gå på toa..... och herr jävlar det behövdes göra det SNABBT. Hann nästan inte runda sängen och lyfta ner Doris.

Ja så då var min mage igån igen. Så mellan 4 och 7 i morse så har jag gått på toa typ 5 gånger.....

TRÅKIGT ........   

Så nu i morse ringde jag runt till "männikor doktorn" och "djurdoktorn" för att få stopp på detta bajsande.

Doris har fått medicin som sluktar död som hon ska ha två gånger per dag och restrektioner ang mat.

Jag har fåt restrektioner ang mat och dricka en jävla massa vätska.

 

Så här sitter jag nu och äter kokt potatis med en halv skinkbit och en klick smör.

Dricker vatten och blåbärssoppa i klunkar.

Min vän Sara kommer att det kanske lite jobbigt nu nästa månad när vi ska väga oss (vi har ju en minder seriös tävling).

Tror jag har tappat två kilon redan. Men tur för henne att jag är bra på ta igen förlorad föda.   

Det som är konstig med min kropp efter en magopertion är att jag spyr inte. Detta bidrar till att jag släpper allt bakvägen och då kan det ta lite längre tida att bli av med, Jag får oftast ganska ont i magen/tarmarna och mår så där lagomt illa. Inte så jag känner att jag inte vill se mat utan jag är som små hungrig endå. Sedan vet jag ju att jag bör få i mig mat för att må bra. Så sedan lördagen har jag ätit som vanligt.... och ja kanske inte riktigt så där jätte bra mat.....

Doktor frågade vad jag hade ätit under dessa tre dagar och jag svarade vanlig mat......   Han var inte jätte nöjd över det och sa då att jag skulle äta potiatis/ris och vitt bröd idag.

Tur jag inte var ärlig och sa att jag ätit kebab,kotletter och pommes,chips och thai mat    Nu när jag skriver det i tex så slår det mig att jag måste ju var lite rubbad.

Hur kan jag tro att min mage ska repa sig om jag stoppar i mig dessa grejor.......

Nä nu blir det skärpning för jag behöver verkligen jobba och vill komma mig ut från detta bäbis hem.

Idag måste jag göra det bästa av situationen så jag har bestämt mig för att julhandla.

I år kommer jag att julhandla på nätet.

Har aldrig provat men nu när jag inte har något annat för mig är det lika bra.

Så alla ha nu en riktigt bra dag för det ska jag försöka ha.




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards