Jag kan allt

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Isabella - 6 december 2015 10:36

Godermorgon på er folket.

Söndag och det är den andra advent. Alla ni som nu har stakar på bordet tänd då andra ljuset. Själv har jag ju legat efter med julpyntadet, så den sortens stake har inte kommit fram än.

Men igår bestämde jag och Rebbe att ta itu med detta så vi städade(eller jag städade och Rebbe höll Doris i styr) torkade golven och gick ut i förrådet och hämtade granen. Vi kör en light varitation av julpyntning. Eftersom att vi har en hulligan här hemma som gilla att bita och döda saker så bestämde vi oss bara för granen och en ljusstake i år.

När vi våldat upp granen och snurrat dit ljusen så inser vi att vi har fruktansvärt fula bollar och saker att hänga i trädet   

Så då säger jag nöjt att vi köper nya bollar och saker i år.

Glada och nöjde över detta beslut tar vi på oss kläderna och fyller fickorna med hundgodis och tar med oss hunden och går.

Väl framme bland hyllorna fyllda med bollar och gran saker inser jag att fy helvete vad dyrt allt är.

Men jag har ju bestämt detta nu och då körde jag på nytt. Pärlband,bollar och ny stjärna och summan av detta slutade på ca 400kr.   

 

SAY WHAT??????

Men nu har vi en fin enhetlig gran med silverbollar,silver pärlor och en fin silver stjärna uppe i toppen.

 

Idag har jag oxå förmånligheten att få äta persiskt mat. Min fina kollega Sorhab har bestämt att bjuda oss på mat för han är en så snäll och fin männsika.

Så vi ska träffas några kollegor hemma oss han och få mysa.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag och Stina ska fara till Luleå och kolla in Mia Skärringe. Som jag har väntat på detta. Tror vi bokade detta i våras och sedan dess har jag väntat och väntat och väntat.

Kommer att bli super roligt och tydligen har vi mer kompisar som ska upp på samma sak, så jag hoppas vi kan träffas och ta några öl och kanske svänga benen och rumpan runt lite i Luleå. Nu mina pruttar ska jag ta och ta på mig en tjock tröja för nu har jag gått runt och små frysit i 2 daga, sedan blir det att utfodra Doris gå ut med henen och sedan gå på coop och fixa lite saker till idag.

Ha nu en trevlig dag på er alla !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards