Jag kan allt

Alla inlägg den 17 december 2015

Av Isabella - 17 december 2015 12:35

Herre gud vad en lite enkel städning kan ta på krafterna. Svetten rann och tålamodetet provades till max.

Troligen hade jag svettats mindre om jag hade tagit av mig min tjocka fleccs tröja   

Damsugning och skurning av golven är en utmaning när man har ett vild djur som blir en attackerande min haj/gris.

Jag har tidigare delat upp golven i rutor och damsugat en ruta itaget och där mellan sagt NEJ NEJ NEJ och först bort henne. Seddan komme jag på att muta henne med godis.

Men det går ju ganska mycket godis kan jag lova. Började denna städning med mitt gammla sätt, godis mutningen. Men jag vill ju åstakomma att hon inte änns bryr sig om mig och damsugaren eller skurkäppen. Så nu slog iden in   

Jag fyller aktivitets bollen med dom största godisarna jag har så hon får kämpa !

HALLELULEA det fungerade ut märkt......   

Jag knäckte nöten och problemet jag har fruktat. Så nu blir det aktivetsboll= städning.

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Klev upp kl 6 tog ut Dottan, matade Dottan,matade mig själv, gick tillbaka till sängen med Dottan vid 7 och la oss. Dottan somande, jag somande och vakande 10.15    Inte illa  och gud vad skönt.

Sedan klev vi upp gjorde oss i ordning eller mer kanske jag och så tog vi oss en prommis runt A-torp och sedadn hem och städa.

Så nu sitter vi här och igen i lugnan ror och funderar på vad vi ska göra.

Funderar på detta med julklappar. Har kvar till Rebbe några och så ska jag köp till Micke.

Micke är den svåraste att köpa.

Han vill bara ha saker som man använder till hans blipp blippande och det måste beställas och det är försent nu. Så vad böveln ska jag hitta på då ?

Ja jag måste starta upp hjärnan för att kunna tänka.

Nä nu ska jag ta mig lite mat i magen och sedan fundera ut det fråga vill alla männsikor ställer oss VARJE dag.... vad ska vi äta till midag?

Sedan ska jag be till gud att det inte blir halkligt nu ihelgen. Troligen kommer inte gud lysna på mig för jag har ljugit så många gånger för han. Typ snälla om du ser till att jag inte har cancer nu ska jag sluta röka. Jag har inte cancer men jag rörker än   

Så jag tror jag förbrukat mitt förtronde där snart.

Ha nu en trevligt helg alla så hörs vi när vi går in på Jul veckan ......


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards