Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Bitter men glad iallafall

Av Isabella - 25 mars 2016 14:36

Glad Påsk på er ska man väl kunna klämman fram.

Trots att man sitter här och bara väntar på att få börja jobba HELA HELA HELA helgen. Det gör kanske inte saken bättre att man sitter och loggar in på "ansikts boken" tusen gågner och ser alla slöstar tid på att skriva in hur jävla mycket roligt dom ska ha nu i PÅSK !!!

Men men men ......sådant är livet och jag ska göra mitt bästa för att få mina vårdtagare att kännas sig värdefulla.

Iallafall så finns det saker  jag inte har delat med er. Så jag tänkte göra det nu.

För det första så har jag lyckat göre en typiskt manlig grej.

Jag har skruvat upp en krok ! Med plugg och allt......   Känner testosteronet virrvalr i min kropp

 

Sedan ska jag ge mig på att sätta upp en hylla som jag köpte för typ 5 månader sedan. Det blir det ultimata "kill göra saken" provet.

Jag känner mig stark och jag kommer att klara det om jag bara tar det lugnt.

Sedan så igår avnjöt jag en påsk middag. Nu förtiden är det inte så att man blir bort bjuden precis. Utan vill man ha något får man fixa det själv. Så jag tog det beslutet alldeles själv och bjöd hit mamm,kalle och Rolf på middag.

Mamma komme redan kl 13 på dagen, så vi han ha några timmar för oss själva.

Vi promenerad med dottan och plockade ris och sedan hjälte hon mig lite med maten.

En trevlig dag där jag försöker få lite kvalitets tid med det  som finns kvar av min älskade mamma   

         

Så nu mina läsare har jag lyckats skrapa ihop 2 st påsk pynt.

Sedan idag kan jag stolt skryta med att jag har varit RÖKFRI i tre veckor   Jag har inte viljat säga något om detta pgr av att jag vill inte lägga för stor tyng i detta. Och för att om jag inte ska klara det så har jag inte sagt något. Men nu säger jag det och klarar jag det inte så får ni väl tycka jag suger.

Det har gått väldigt bra, men det är klart att jag har tröstat mig med andra onyttiga saker. Till veckan ska jag förska göra upp ett träning program här hemma som jag ska förska börja göra.

Sedan har jag och Micke börjat gå varje dag ca 1 timmes promenad. Så jag försöker hålla igång så mycket som möjligt.

Här om dagen så bestämde vi att fara till Erikslid och gå i skogen där uppe. Dottan är ju ganska nöjd när hon får trippa löst och snusa i sin takt. Iallafall så hittade vi en "vinterpromenad" spår. Ganska fort upptäckte jag att det vart ganska jobbigt att gå på omjämn mark och mycket jobbigar och 1000 gånger lättare att stuka fötter. Men det jag  som hade kommit med denna iden så jag höll tyst. Summan av denna prommis är att vi gick FEL .......

och ganska rejällt fel tror jag.

Vi gick i ca 2 timmar planslöst i skogen och vi kom av från spåret. Så vi plumsade i snö.....JOBBIGT .......mitt humör tröt i slutet kan jag lova.

 

Men motion fick vi och en dunder trött Doris på kvällen. Så man ska väl inte klaga.

Idag har jag myst en stund på morgon, städat, varit ut på en prommis,hjälpt mamma och handlat nyttiga frukter. Så idag provade jag och Rebbe en nyttig energi dryck på jordgubbar,mongosallad (eller vad det heter), banan, grönt te och mynta.  Helt okej och något jag kan tänka mig börja göra till veckan när det är dags att trimma upp kroppen inför sommaren.

 

Nu mina läsare ska jag börja göra mig klar för jobb och jag hoppas ni andra ska ha jävla trevlig ledig påsk......

Hoj



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards