Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Magi

Av Isabella - 22 augusti 2016 18:48

Magi kan uppfattas på många olika sätt i olika ögon. Just nu i mina ögon upplerver jag en gnutta magi.

Tog mina 5 kortison tabletter i dag på morgone som Dr sa åt mig. Han sa ju även att jag kommer att kunna känna skillnad direkt och det gör jag ......... känner inte alls någon värk alls i fingraran nu. Därför hoppas jag nu att någon hör mmin bön att den inte kommer tillbaka efter jag slutat med min behandling.

Det andra magiska är att promenera med Doris i regn och rusk. Hon hatar regn och hon går så himmla snällt och stilla bakom och i mig när det regnar. Börja tro att hon försöker ta skydd bakom mig eller nått.

Det känns som jag har världens makt över henne och jag stolterar med det oxå när man möter andra som kämpar med att hålla hundarna i styr för att dom inte ska dra i kopplet.

Idag har vi nu promenerat till Coop och jag skulle in och tvärrt handla lite mjölk och band gumman utanför.

Är alltid super stressad över det för jag är så himmla rädd att någon ska ta henne. Den vanligaste fråga man får när någon kollar in henne är nästan till 80%

-Vad kostar en sådan hund???

Så jag känner att alla tänkbara kan vara förklädda tjuvar som vill tjäna sig en hacka på att sälja en hund.

Träffade en gammal vän nu på coop som vi snackade en mini stund just för att jag gillar inte att Doris sitter själv ute. Skyndade och handlade och gick ut. När jag kom ut så hade min vän stannat till för att hälsa på Doris.

Uppfostrad som hon är så hade hon inte bryt sig om hon. Hon hade bara tvärr kollat på min kompis och sedan bara satt sig för att kolla in när jag skulle komma ut.HON ÄR SÅ DUKTIG MIN ÄLSKADE DORIS   

Nu ikväll har jag tagit mig ikragen och satt in dessa jäkla papper man får jämt. Jag ahr ju förut skrivit om hur mycket jag hatar papper och vilka högar jag lägger lite här och där. Nu har jag haft två månaders papperhögar och äntligen tog jag mig i kragen och satte in dom i min super pärm. Har även skrivit upp mina räkningar så jag ska vara berädd på att sätta sprätt på mina få slantar jag får nu på fredag. JAg skulle kunna bli ett sken offer inför Lyxfällan. Jag får nämligen en gnutta ångest när jag ska handskas med papper och måste kolla vad olika papper säger att jag måste göra. JAG hatar det. Men igentligen tar det ju aldrig så lång tid och det är ju aldrig farliga papper.

Så barnslig jag är när jag tänker efter.

Nu finns det bra ett måste kvar som jag har tänkt på länge. Jag måste skriva ett brev till min familj i Chile och berätta att jag inte kan komma ni till nyår    Det känns skit tråkigt men detta år har inte varit så bra. Så mina besparade pengar har gått till bilköp, sjukskriving och ett litet sommar firande. Så jag får lov att vänta till nästa år för att fara hem. Jag vet att jag kommer att göra min bror jätte ledsen för han har frågat jämt när jag pratat med han när jag ska komma.

Men bara att ta nya tag och sikta på nästa år.

Men brevet ska jag ta itu med nu direkt när jag har pratat med er så det blir bort gjort.

I morgn blir det att kliva upp 6 som förr och det kommer att känns perfekt. Vem gillar inte att kliva upp tidigt och få ut så mycket som möjligt av dagen ???

Ha nu en bra kväll vänner och se till att göra något roligt. för att skratta är väldigt viktigt för hjärtat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards