Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Nu kommer det....

Av Isabella - 4 september 2016 17:48

Hej hopp min tappra läsare.

Söndag och jag har placerat min rumpa i soffan för kvällen. Nu har helgen passerat och jag är riktigt tacksam för att ha fått vara ledig.

För er som inte vill höra mig klaga hoppa då över denna första del i mitt inlägg.


Helvetes jävlar vad jag känner frustrerad över denna jävla skit värk. Har nu idag slutat helt med kortisonen och värken är tillbaka som förr   

Första veckan när jag åt mellan 5-4 tabletter så var värken näst intill borta helt. När jag trappade ner till 3 tabletter komme den smygande men inte endå som det har varit. Nu denna vecka har jag trappat ner ytterligare som läkaren sa och jag har tagit mellan 2-1 tablett och nu är det som förr.

I natt har sömnen kanske varit ungefär max tre timmar. Den andra tiden har jag vridit och ändrar armarna hit och dit och gnuggat lederna ......... vad ska hända nu?? Kan någon vänlig läkare säga mig det.

Har oxå försökt få tag i min läkare för att berätta hur detta gick, men han har inte behagat att svara!

Så i morgon måste jag ringa (om jag kommer ihåg och hinner) och försöka få en telefontid eller en träffa med han igen.

Jag är så jävla less att ha ont i armarn hela jäkla tiden. Sömen blir dålig och humöret blir ännu sämre. Nu i morgon börjar jag på heltid och detta oroar mig en del.

Nu har jag klagat färdigt och avslutar det bitta humöret.


Fredag då hade Rebbe bestämt över mammas huvud att ha fest här hemma så Micke, Doris och jag vart utkastade. Vi tog oss en promenad till Jonas och Whan. En spontan kväll som vart trevlig som bara den. Den slutade i att vi gick inte till stan och drack några öl och hade det rätt trevlig.

Väl hemma igen så inser jag att min dotter hade lyddit mitt råd med att ta fram två kassar 1 för burkar och 1 för flaskor. Dom hade städat snygg och prydligt och jag kunnde gå till sängs med en känsla av stolthet över att hon sköter sitt festande snyggt   

Lördag klev vi upp kring 10 och damsugade och torkade golv och sedan tog jag och Rebbe oss en promenad till Coop föratt inhandla den bästa medicinen för baksmälla. Chips och Kalla drickor. Sedn latade vi oss hela dagen i soffan med Dottan. Jag är så himmla glad över att när man är bakis blir som Doris oxå bakis. Har hon fått vara med och uppe lite sent på kvällen så blir hon alltid skit trött dagen efter och vill bara krypa upp i soffan med oss och vila.

Rebbe körde en två dagars fest och kl 1.30 ringde hon och bad oss komma och hämta henne. Micke offrade sig och for medans jag låg och rullade runt och provade olika ställningar för arm jävlarna!


Idag söndag hade vi planen att åka till Innansjön för att hämta Mickes resväskor som ska packas. Han åker nämligen till jätte landet USA på tisdag för att vara borta i tre veckor   De kommer troligen att bli fett roligt för han och hans kompisar. Dom ska åka igen olika delstater och se en massa saker. Men Farfar var inte hemma i Innansjön så han skulle komma med resväskorna ikväll. Så dagen blev det lite mini shoping på Rusta, ÖB och MM. Sedan har jag och lilla Dottan promenerat och myst. Rebbe är dödes bakis idag och ligger pall inne i hennes rum. Micke är hemma ochförbereder allt han kan och jag bar väntar på att få umgås dom sista timmarna med han. Så ikväll blir det lite lyx snacks med Rebbe och han.

Så i det stora hela så är mitt liv rätt bra och jag har haft det trevligt i helgen. Nu siktar jag mot en helvetets jobbar vecka troligen en massa värk. Men ska verkligen försöka få prata med min läkare i morgon.

Ha nu en bra kväll alla så hörs vi en anna dag !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards