Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 6 september 2016

Vad ska jag välja nu?

Av Isabella - 6 september 2016 20:18

   Morgonen var en mardröm. Vakande 5.30 när klockan ringde och kännde bara att "men låt mig få sova för fannnnnnn" natten hade inte gettt mig så många timmar av sömn pgr av

1. Är  tvungen ändra ställning på mina armar typ 500 gånger

2. Micke ville vara nära sista natten med varandra på VÄLDIGT länge.

Så jag var inte piggast på denna gata kan jag säga.

Kommer till jobbet och inser att min rad liknar röv ansikte. Men föröker med alla min kraft jag har att inte smitta ner andra med min negativitet och illska/trötthet. Tar in rad och jobbar på. Just innan min efterlängtade rast ringer han.

Min egen FARBROR DOKTOR ! Han frågar hur jag mår och jag förklarar hur behandlingen med kotisonet hade gått och att min värk är tillbaka och frågar lite rakt på sak nu........

Vad gör vi /du NU !?

För att göra denna dialog kort så var det det gemensamma svaret jag fick.

Tyvärr går det inte att göra något mer för dig.......SORRY !    Jag kaksar till mig och låter lite bestämd och frustrerad och säger att men för fan jag är inte ens 40 år och har jäkligt många år kvar av mitt arbetsliv. Om jag inte får sova på nätterna för värken hur ska jag då orka jobba heltid? Och sedan finns det ju välldigt många sjukdomar som inte är reumatiska! ÄR det inte dags att titta åt något annat håll och söka efter något annat???? Eller är man inte värd att lägga dom pengarn på?   

OHHH NEJ så arbetar dom inte alls. Själklart ska det utredas om man misstänker något annt, men i dagsläget så finns det inte annat allternativ och tyvärr kommer NOG inte försäkringskassa att GODKÄNNA att man är sjukskriven för värki armarna när man inte kan få en diagnos. Så det bästa är om du jobbar och kanske tar lite antiflamatoriska tabletter. SÅ får vi HOPPAS på att det lindrar lite.......

 

Jag orkar inte bråka mer med denna dr IDIOT så nu byter jag vårdcentral. Men luften gick ur mig och besvikelsen tog över min känslo dag. Typ nästan så jag ville gråta av förbannelse och frustration.

Sedan trippar chefen ner och berättar att nu är vår löner klar och att man kan gå upp till henne om man vill veta sin nya lön. Jag trippar upp och har egentligen INGEN föväntning efter dagens tidigre händelse.


 

Så vart min reaktion..... hahahaha vart överaskad och rätt glad en då. Känns väl kanske lite bättre om man nu ska måsta jobba så får man iallfall lite mer pengar in.

Efter middgaen trummande på och jag var på ett special möte som var både spännade och lärorikt i många syften. Väl hemma igen med Rebbe och Dottan så känns dagen kanske helt okej och när jg tänker efter så har jag två val nu ........

Antingen blir man en bitter fitta och gnäller och är tråkigt eller så förösker jag att byta läkare och hoppas på någon anna lyssnar på mig och vill gå vidare med mina konstiga leder, och undertiden göra det bästa av allt.

Men jag tror att mina fina kollegor kanske behöver ha lite tåla mod med mig OM man inte är på humör pgr av sömnbrist. Men ska göra mitt yttersta för att skärpa till mig.

Men kvällen sammanfattar jag som HELT okej och njutbar med Rebbe  och Doris. Ikväll när jag lägger mig så kommer jag tänka på mina lilla Micke som är på g till andra sidan jordklotet och vara där i tre veckor.

 

Nu kryp i säng och hoppas sandmanen kommer och lägger riktigt mycket sand i mina ögon så jag inte orkar öppna dom förrän i morgon när klockan ringer.....

Natti natti


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards