Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Täcka över ålderdomen !

Av Isabella - 8 september 2016 13:30

Hoj på er alla läsare.

Torsdag idag och jag har vaknat upp till en boxnings match mellan mig och vården. Har tagit tag i att byta vårdcentral, föklarat läget och BEGÄRT att det ska göras något.

Håller nu mina fingrar och tår på att dom fattar och tar sig an mig.

Efter detta så klev jag upp klappade på min kompis som igår duschade och plälsen sken idag   

Vi fikade eller rättare sagt jag fikade och Dottan dreglade och förstod inte varför hon inte kunde få smaka lite ost av mig? Men jag föklarade på det bästa bäbis språk jag kunde att hon är en liten hund och hundar äter foder som jag hade slagit upp i hennes skål och att hon var tvungen gå dit för att få bli mätt.

Hon kollade på mig och tänkte säkert ...

-Vad fn menar hon??Nu kommer det kanske något gott ...... nä hä ...... nu då???NÄÄÄÄ HÄÄÄ

Efter fikat klädde vi på oss tog med oss baj påsar och begav oss ut på dromenad.

A-torp runt.

Hemma igen ringe min gammle vän från skola åldern och ville träffas för en lunch. Vilket jag tyckte var väldigt passande då Doris var ny promenerad och kände det pirrade till lite i magen. Så jag satte igång tvätten och fort till stan.

När jag lix var inne i stan så tvingade jag mig själv att köpa foundation. Min har varit slut länge och jag inser nu sagta men säkert att jag blir äldre och hunden är inte lika stram som vanligt och det finns vissa saker som behöver målas på   

När jag nu mera tittar mig i spegeln så inser jag oxå att det är nog sant att man väljer hund erfter ens egna utsende.

Jag håller på få påsar under ögonen och kinderna har börjat utforma en mindre häng. Så i slutändan kommer jag och Doris troligen vara lika lika som jag och Rebbe   

Micke ringde igår kl 23.30 och förstod inte alls att klockan var natt här. Där är det juj dag när det är natt här. Hela 7 timmar skillnad nu och ju längre dom kör så kommer det att bli ännu mer timmar mellan. Har sett en massa bilder dom andra lagt och och jag kan fan ångra lite att jag inte frågade om jag skulle ha fått följa. Ser fett nice ut och jag tror dom kommer att få se SÅ MÅNGA nya saker!

Men en resa till STOR stan kommer det att bli senare i livet. Jag ska inte död innan jag besökt USA.

Ikväll blir det en pyssel/ självskade betende kväll.

Ska nämligen plocka min egen mustasch som är väldigt smärtsamt och jag kommer troligen gråta en skväll och snyta mig 3000 gånger. Sedan ska jag förska pyssla till mina ögon bryn. Så imorgon kommer jag att vakna upp med ett baby ansikte som har en svullen röd överläpp. Tur att jag har lite täck kräm som går att dra på.

Nu ska jag vårda mina potatisar jag har i ugnen. Ikväll blir det bakpotatis med skinkröra   

Ha nu en bra kväll allihop   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards