Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Nu kommer mamma Isabella fram.

Av Isabella - 12 september 2016 19:31

God afton på er !

Måndag och jag har klarat av hela helgen med bravu. Eftersom det har stått jobb på mitt schema så är detta min lediga dag. Hur skulle jag spendera den då?

Tanken gick i toner med att ligga lite längre. Kliva upp, fika och mysa med Doris. Sedan klä på mig och Doris och ta en timmes promenad. Gå hem stöka undan helgens skit. Stor handla och göra en matlista. Baka limpa och göra kycklinggryta till middag.


Så vart det typ inte!

Fick veta redan igår att min far var tvungen att låna min bil då hans har gått sönder. Så jag var tvungen att kliva upp lite tidigare vad jag ville. Stress fika, snabb kissa Doris, och iväg till Ursviken för att lämna min bil och sedan få skjuds hem. Redan halv tio var jag hemma igen. Kläde på mig direkt och tok den här behövliga promanden på 1 timme med Doris.

Väl hemma igen så snabb scannade jag av vad jag hade i mitt kyl- och frys skåp och drog på Coop.

Handlade hem allt nödvändigt som behövs och ingredienserna till limpan. Gjorde klart allt och då ringer mamma. Efter att vi prata och rett ut dom vanliga frågetecken så kommer det fram att hon inte tagit medicin på två veckor då hon inte förstod varför den inte har kommit.

Då ungefär där sprack limp baket   

Så jag fick börja ringa runt till geratrik och apotek för att hör vad som har hänt. Allt detta slutade med att jag fick lov att åka till mamma och ta med henne på apoteket. Där låg det medicin och väntade på henne. Men efter som hon inte hämtat det och det har gått två veckor så kan hon nu inte börja om att att samma styrka igen. Så vi var tvugna sätta oss i bilen igen och fara till stan på Geratriken för att få veta vad vi skulle göra nu.

Väl där med förhoppning om att få ordning på medicinen, så får vi bara veta att hon måste ha en läkartid och börja om att äta sig upp i samma styrka hon hade......

Så nu väntar vi på en läkar tid till henne.

Behövligt då jag tog fram mamma rösten och förklarade att NU ska hemtjänsten in och ge dig medicin mamma. Och för att genomföra det så behöver vi en läkare som bedömer att någonanna måste ta ansvaret om medicinerna.  Och så passade jag på att intrudisera lite dagvård för min lilla mamma. Så nu blir det att kontkata bistånds bedömaren och ha ett möta om detta.

Efter detta så avlutade vi med middag på Valention med mamma.

Så nu sitter jag här mätt som bara den och rätt tillfreds med dagen upptäckter. Allt orndar sig till slut.

Nu ska jag slåss med ensamheten. Rebbe kryper hela tiden in i hennes grotta (allså hennes rum) och bara spelar och snick snackar med andra, mamma är ju ingen att prata med tyligen. Så nu sitter jag här med Doris sovande och er i knäet. Ska fixa mig en lite smörgås och se till att komma mig i säng i tid för i morgon ska jag vara utlånad till ett annat område här i stan. Spännande och tråkigt på samma gång. Det är alltid skönt och bekvämt att veta vad man ska göra och liksom gå på rutin, MEN samtidigt är det otroligt roligt att träffa nya männikor och en utmaning att få dom att gilla en NY VAIKARIE !

Till 80% blir alla gammlingar irriterade och lite sura när det kommer någon NY och vill gärna vara lite sura och tvära. Mitt mål är att vinna dom och gå därifrån med att dom säger vad roligt att träffa dig hoppas du kommer tillbaka   

Så jag har en intresant dag framför mig.

Som Gunde säger .....


INGENTIG ÄR OMÖJLIGT !!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards