Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Där small det till !

Av Isabella - 5 oktober 2016 11:11

Hej hopp på er. Länge sedan vi hördes. Blogg lusten har inte riktigt in funnit sig, men nu känner jag att tid och lust strömmande till.

Idag mina vänner som ni alla vet var det kallt....kallt som fan vill jag väl kanske påstå. Men ändå så är det väl inte mer än 2-3 minus just nu. Men det känndes som kylan kom så fort och hoppade liksom bara på en?

Idag jobbar jag kväll och börjar kl 13 så idag på morgonen har jag lyckats med att städa och torka golv så nu känns det himmelens rent och frächt här hemma. Lämnar tvätten till Micke som han ska få vika   

Efter städningen så var det dags för min dagliga långpromenad med Doris. Vi klädde på oss och laddade fickorna med godis och bajspåsar. På med lurarna med peppande musik och så begav vi oss ut i kylan.

Vi går mot älvsbacka bron. Står och väntar på att få gå över Anderstorp leden. Bilarna passerar och sedan går jag. När jag just kommit över ser jag i min ögonvrå att det kommer en bil bakom mig som har svänt in och jag ska just skynda mig åt sidan så jag inte är i vägen.

Då jävlar tutar bil jäveln. Det handlade om att jag skulle ta ca 4 steg åt sidan eller i sekunder pratar vi om mellan 3-5 ungefär....

Bil föraren som givetvis är en gråhårig gubbjävlen som troligen tro sig vara viktig åker sakta förbi mig och pekar och svär. Jag känner då att nääää nu jävlar, jag jag vevar på jag oxå och tänker

Dumma jävla gubbe. ....

Då pallnitar han mitt fram för mig så jag håller på att gå in i hans bakdel på bilen och sliter upp dörr......

Men då jäklar väckte han björnen inom mig.

Troligen hade han tänkt läxa upp mig en gång för alla men så vart det inte riktigt.....

Han sliter upp förar dörren och ska just öppna munnen, men då öppnar jag munnen och ryter

-Visst i helvetet måste jag få gå över vägen?? Har du så jävla brottom att du inte kan vänta tills jag har tagit 4 steg år sidan i ca 3 sekunder utan måste tuta så tycker jag verkligen du inte ska köra mer bil, så jävla brottom kan du väl inte ha eller ??

   

Sedan vänder jag på klacken och går vidare och gubben gasar där ifrån, förmodligen jäkligt förbannad för att han inte fick läxa upp mig......

In your face dumma jävla gubbe !!!!!

 

Sedan tog jag och Doris en väldigt trevlig promenad på 1 timme och avslutade med en mini lunch i parken på en halvblöt och kall bänk. Så jag förväntar mig kanske en uvi, trotts att jag torkade av bänken och la under mina vanter för att skydda lilla stjärten.

Senaste månaden har det hänt en del saker. Micke har varit i USA med några kompisar och kört väg 66 i ca 3 veckor. Jätte roligt för han att få se så många saker och jätte nyttigt för oss att vara ifrån varandra och verkligen få längta efter varandra. När han komme hem så hade han med sig typ en resväska FULL med godis,chips,kakor,popcorn,såser, kryddor, drickor och dipper.

Så banting är ingentin vi sysslar med här i Lingrens familjen   

Dagen han kom hem så tänkte jag fixa någon lyxig middag, men det ända han önskade sig var riktigt mat och det blev korv och makaroner    Måste erkänna nu att det var ganska gott. Jag är inget fan av korv och försöker undvika det in i det längsta, men helt plötsligt gillade jag det, så det blir kanske korv lite oftare här hemma.

Värken i mina armar håller sig kvar och jag har nu fått en ny tid hos en annan vårdcentral på fredag så då får vi se hur långt dom är villiga att utreda mig.

Jag jobbar nu och det känns faktiskt roligt att vara med mina otoligt roliga och snälla kollegor så jag ska försöka hålla ut och hoppas på att dom hittar vad denna värk beror på och kanske det finns någon bra tablett som kan hålla den i styr.

Helgen som kommer består av lite festligheter. På söndag ska nämligen lilla Tim döpas och det ska bli roligt så vi måste he oss ut och köpa en dop pressent. Sedan är det ju ett utmärkt tillfälle att få klä upp sig lite   

På doris fronten har det hänt en del saker oxå. Hon är en underbar lite krabat som bara blir mysigare och mysigare. Tyvärr har hennes hundvakt sagt upp platsen för hon fick annat att göra och det förstår jag. Men det finns ju en sådan otroligt bra sida på facebook där man kan söka hunvakt, så jag la ut en bild på Dottan och skrev ner mina behov och herre gud vad det finns snällt folk som vill ställa upp och hjälpa till. Så nu i veckan har jag träffat en jätte trevlig tjej och hennes man så bor på älvsbacka och dom ska ha Doris dom dagar när jag jobbar länge.

Hon provade vara där igår mellan 12-17 och det gick jätte bra och dom verkar jätte snälla och glad att få ha Doris, så det känns bra.

Hon växer och mår bara bra, men nu när vi går mot vinter ser man att hon är inte rikigt nöjd över kylan och det blöta gräset   

Nu ska ni ha det bra alla och jag hoppas min blogg lust kryper till lite så det bli lite mer inlägg iafall.

Stor kram på er alla .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards