Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2016

Inte bara för att

Av Isabella - 18 oktober 2016 10:23

Jag har under min livstid lärt mig att det löns ju inte att gå runt och vara rädd för saker.

Det finns så otroligt mång saker som skrämmer än. Men varför ska jag ödsla tid och enerig på att gå runt och vara rädd för OM det kommer att hända.

Just nu är det en hysteri kring dom här otroligt töntiga/sjuka människor som tydligen finner det roligt att klä ut sig till clowner och gå ut och skrämma människor.

Folk är rädda och framför allt är barn rädda.

I tidningen läste jag att någon hade klätt ut sig och gått ut och detta slutade då i att denna person blev nerslagen av två eller tre stycken....... kan väl tycka att detta är ett bevis på att det kanske inte är så smart att klä ut sig då och gå ut bara för att skrämma folk.

Rädda människor gör konstiga saker. Precis som en rädd hund kan göra konstig saker.

Jag är rädd för en massa saker men när jag befinner mig i situationer som triggar min rädsla så försöker jag att tänka om andas och tänka att om det värsta händer vad händer då? Är det jordens undergång? Dör jag så dör jag och då går det ju inte göra något åt, men allt annat som inte har med död att göra borde ju gå att fixa och borde ju varit något man kan repa sog ifrån (vad det nu än är). Jag försöker att inte låta mmina rädslor hindra mig för att leva mitt ända liv. För vi har ju bara ETT liv och när detta liv är slut då är det slut.

Tänk att sitta när man är 80 och tänka tillbaka på saker man kanske ångrade att man inte gjorde för att man var rädd........

Alla våra rädslor går kanske inte göra något åt, men många saker vi är rädda för är nog saker somm vi kan övervinna.

Så jag tänker inte bara för att gå runt och våra rädd för saker jag kan förändra och välja sjäv och jag ska vara rädd eller inte!

Igår så var det mmin lediga dag efter jobbar helg. Som vanligt så fanns det jobba att göra här hemma oxå. TVÄTT .....helvete vad jag tvättade. Först tvättade jag mina saker, sedan fick jag för mig att hjälpa min älskade dotter för hon hade nämligen varit så snäll och tagit ut Doris hela helgen utan att jag behövde säga något. Så jag begav mmig in i henne grott rum och röjde ihop hela hennes garderob från golvet.   

Åhhhhh jag har verkligen inte brytt mig omm hennes skita rum med kläder fulla golvet, men nu efter jag plockat upp alla kläder och sökt åt alla sockar i alla hörn av rummet kunde jag inte låta bli att damsuga   allt sluta med att jag storstädade hennes rum med renbädninga och allt.

Poängterade verkligen för henne VARFÖR jag gjort detta så hon vet att OM hon hjälper mig så hjälper jag henne.

Vill till lägga till alla er nu som suckar och tänker att jag skämerbort henne, så är det säkert minst ett år sedan jag äns brydde mig om hennes rum.

Jag känner ingen panik över att hon har ett SKIT rum med kläder fulla golvet, för jag kan bara stänga dörren och så finns det inte mer   

Så igår gick min lediga dagen till promenad,tvätt, handla och middag, AA och sedan var det bara att hoppa i säng och sova.

Och här sitter jag nu och försöker vila så hårt jag bara kan efter min timmes promand, så jag orkar jobba idag.

Pöss på er där ut och var inte rädda i onödan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards