Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2016

Nu sticker jag ut hakan

Av Isabella - 26 oktober 2016 13:27

Kär folk.

Som hundägare och mamma så har jag stött på en grej jag finner lite märklig. Hamnade i mindre diskution för ett tag sedan om hundar och barn.

För mmig som har haft båda så är det ganska lika.  Man ska utfodra dom, se till att byta/rasta dom, stimulera dom, ge dom kärlek och regler.

Alla dom här grejorna kan ju se annolunda ut beronde på vad man själv vill upp nå.

Skillnaden mellan hund och barn är väl att hunden aldrig klarar sig själv,utan det är ett jobba man måste göra tills dom dör.

När vi skaffade Doris så visste jag mycket väl om allt jobb med att ha en hund. Min vistion var att ge denna lika krabat ett kärleksfullt hem tills döden skulle skilja oss åt och det tänker jag fortfarande. För mig är hon en varelse så är lika mycket värd som vi alla andra.

Jag vet att alla inte gillar hundar och det accepterar jag fullt ut. Men ibland kan jag upp leva med folk att dom ska platsa eller lära min hund saker, eller så finns den varianten som ska påpeka om hur man bör ha uppfostrat hunden?

Min fråga är då ....

VARFÖR ?

När jag kommer till människor som har barn så platsar eller säger jag inte till dom bara för att jag tycker dom är jobbiga.

Alla gillar inte barn heller. Men om jag åker bort till familjer som har barn så fpr jag ju finna mig i det och jag kan ju inte förvänta mig att något barn ska lyssna på mig som kommer och hälsa på ca 4 gånger per år eller nått.

alla uppfostrar vi våra barn olika och så gäller det även med hundar.

Jag går ju inte bort och berättar för folk hur man borde uppfostra sina barn. eller ber dom vara tysta eller sitta still.

Varför tror folk att man kan göra det med en hund?

När man kommer till mig så brukar jag förvarna att hon är hoppig och vill hälsa jätte mycket. Jag ber mina vänner att INTE hälsa på henne och inte prata med henne och inte tittapå henne. Följer dom reglerna tar det inte mer än några minuter så slutar hon. Och givetvis så är jag där och försöker lugna ner henne och styra in henne på andra tankar.

Ett fel ofta människor som man träffar gör är att dom pratar med hunden och säger

-Nej jag ska inte prata med dig och sluta nu .....upprepade gånger....varför???

Hunder fattar inte vad man säger, utan tror ju då att människan vill vara med henne/honom. 

Vilket leder till att dom aldrig slutar.

Då jag åker bort så rättar jag mig efter vad som gäller där när det gäller både djur och barn. Jag lgger mig inte i vad barnen får göra eller inte göra.

Så är det även när man kommer hit. Här är det vårat hem och folk får rätta sig efter vad jag låter min hund göra och inte göra.

   





 
 
www.content-writing.services

www.content-writing.services

2 november 2016 10:32

What Malenko krasivenkaya dog. I love this dog breed. They are very playful and funny, but they are very loyal to his master.

http://content-writing.services

 
paper writer

paper writer

14 december 2016 15:04

I like dogs very much and that would be cool to play with it in the worning.

http://paper-writing.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards