Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2019

Är livet lätt att leva ?

Av Isabella - 3 oktober 2019 08:03

Nja jo eller kanske. Det beror vem vi jämför oss med. Vilken del av världen vi än lever i så har vi alla problem av olika slag. Visst är det klart att man  inte kan jämföra alla problem med varanndra.

I det stora hela så har jag ett ganska lätt liv att leva. Det finns vissa saker jag önskar skulle vara annurlonda, men man får inte alltid det man önskar sig och ibland måste man bara acceptera att livet blev så här.

Idag har jag nu sjukskrivit mig för den här värken. Har varit inne i ett skov ett tag nu och jag har jobbat på, men nu börjar sömnen  ge vika och jag känner att NU är det dags att pausa livet lite för att komma igen.

Egentligen är jag inte så sugen på att vara hemma , för att det händer så mycket på jobbet med det projekt jag är med i och jag tycker verkligen det är roligt att få vara med att utfoma nya verktyg för oss i vården.

Jag gillar utmaningar och att få känna att jag har möjlighet att påverka saker med mina kunskaper som jag lärt mig under åren.

Denna sjukskrivning ska jag ägna åt min kropp och själ. Prommenera och vila ut i soffan. Doris kommer givietvis vara hel nöjd över att mamma är hemma. Jag och min vän Stina brukar gå ut med våra håriga barn varje morgon vi har möjlighet tillsammans. Det har varit en jätte bra promenad både för mig och för Doris. Att få tillhöra en flocka tror jag är viktig för hundar och att hon får umås med fyrbenta vänner.

 

Sedan är det så roligt att se Stinas hund Kayla. Hon är en hund dom har tagit från Irland som vart räddad från gatan. Hon är mycket tillbaka dragen och kommer inte självmant fram till folk. Men under detta år när vi gått regelbundet så har hon slappnat av mer och mer, när jag och Doris har kommit. Nu har hon nu släpp in mig och Doris i sin flock. Hon skuttar och busa fast vi finns där, hon har till och med börja komma fram till mig och vill ha godis av mig. Den känslan man får är otroligt varm. Att hon vill prata med mig ....... otroligt roligt. Jag har aldrig tvingat mig på henne, jag har alltid bara låtit hon vara, små prata med henne och tittat på henne är allt jag har gjort. Jag har låtit henne själv bestämma om hon vill bli min vän eller inte. Och det vart jag nu tydligen   

Sedan vänner som inte har mig på Instagram, så har jag nu klippt mig ORDENTLIGT! Jag har klipp en typ av pars frisyr.

Från att nästan ha håret till rumpan     Jag vart jätte nöjd och det känns jätte skönt.

Men som vanligt så är man ju dö snygg när man kommer från frissan. Dagen efter när man kliver upp och frågar sig

- hur gjorde hon med håret nu ??? Då förstår man att man behöver alla saker  frissan har....

Så jag BEHÖVER köpa mig en plattång typ idag. För att bli lika snygg som hos frissan


 

Nu ska jag klä på mig ordentligt för det har kommit lite snöflis nu inatt. Ta fram vinter skorna och sätta på Dottan kopplet och gå och möta Stina och hundarn för en promenad.

Sedan får vi krypa ner under filten resten av dagen och bara mya jag och Dottan. Micke var så snäll att han städade igår och jag tvättade i Tisdags, så bar att lappna av.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards