Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 december 2019

Det enkla det rena

Av Isabella - 16 december 2019 07:43

God morogn folket


Allså måndag dag och jag är storm förjust i att nästa vecka är det jul   Som jag har längtat. Vi har i helgen upptäck eller fått veta att vi fått lite bakslag  "julklapps inköpen". Det kan vara så att det har blivit dubletter. Så idag ska jag ordna upp det.

Helgen har varit en satans bra helg ska ni vet. 3 långa dagar med bara ledighet. Började fredagen med att städa,och renbädda sängen. Allså hur skönt  är det inte att lägga sig i en renbäddad säng?

AAaaaa typ en 1000-ing av 10 poäng. Hade det inte varit så förbaskat tråkigt att tvätta och jobbigat att byta sängkläder så hade jag troligen gjort det varje dag.

Jag kläckte den super uper bra iden oxå att montera ner vårna duschvägg. Den tanken har jag haft i 1 års tid. Men som alla br ideer så behöver den moga till sig och landa rätt i munen. Och nu i fredags var den mogen. Så jag böka och stökade ut väggen. Rensade hela badrummet på saker och putsade och städade väggar och golv. Inhandlade draperi och ny toapappers hållare. Allt ska vara lätt att torka av, det ska vara lätt att hålla en ren och fin yta   

Vi var och käkade middag med mamma och började se den svenska serien " Innan vi dör" och matade oss igenom den tills slutet.

 

I lördags tog vi det bara "pioano"   

Vi handlade julklappar, hälsade på Emelie och Jörgen, hade främande av Rebbe och Oliver och hade turen att få äta SURSTRÖMING. Vaaaaaa ..... vad slår den dagen ......surströming är fan det bästa maträtt som finns. Micke hade dessutom fixa en efterrätt på Coop.

Efter den dagen så la vi oss bara ner i soffan med chip pch slog på tv.

Söndag blev dagen jag längatat efter. Dagen jag blev av med allt skrot som stått lite här och där.

Efter som jag rensat nu hela lägenheten på saker. Så har det blivit lite saker som måstat fara på skroten. Vi har haft saker stånde på loftgången tex två överskåp, brädbitar, duschvägg och dörrar. Bak på balkongen var det lite skräp som vart utlaggda när vi bytte köket och inne har det funnit två möbler somm ska på skroten. Allt detta har irriterat migoch i söndags så kläckte Micke iden. Vi åker och hämtar jobbsläpen och fyller den, så åker jag på skroten i veckan och tömmer den.     ÄNTLIGEN blev jag av med allt skit. Så vi åkte och hämtade den, lastade på allt och sedadn tillbaka med den till Bureå. Så nu skrattar jag varje gång jag går ut.

INGET skit skrot i min ögonvrå, loftgången är ren och tom. Nu kan jag sopa lätt och inte ha en massa saker ivägen.

 

Allt detta gjorde vi på förmiddagen så vi var redan klar kl 11.30 och hade HELA dagen kvar. När vi var till Emelie på lördagen så bjöd hon på knäck hon gjort. Allså jag är fan svag för knäck. Hade funderat på att göra, men hatar att stå och skeda upp denna kladdiga smet. Natten mot söndag kläckte jag iden..... knäcksmet doseraren   Hade sett den förra året på Ica maxi.

Så efter jag promenerat med Doris, så åkte jag upp på Maxi och inhandlade jaf denna tratt. Hem och börja koka knäck. Allså så spännande det var när jag kom till momentet att dosera upp smeten i formarna.

 

Satan i gatan folket som gillar att äta knäck. KÖP KÖP KÖP denna tratt. Det tog mig inte mer än ca 5-7 min att dosera upp smeten och det blir inget kladd. Nu har jag fått storhetsvansinne och kommer att koka en massa olika knäck fram till jul. Ska idag inhandla så jag kan göra en smet igen.

Efter denna upptäckt så lagade jag och Micke en lyx middag. Pepparbiff, med pommes, wiskhysås och sparris. Vi lyckade med en perfekt stekgrad så köttet var alldeles lagomt rött. Vi dukade fram med finglasen och lyxade till med is i glasen.

På kvällen roade vi oss med att kolla på svenska bloppers genomm tiderna.

Har ni tråkigt någon dag. Så på youtub. Sök på "björn hellber dreja" och slå på.

Denna karl är ju fan helt jävla underbart genuint rolig. Jag har idag lite träningsvärk i magen.

Detta har allså varit egentligen en helt vanlig vardags helg, men jag gillar att ma nkan uppskatta det som är som vanligt oxå.

Nu ska jag klä på mig och lill tjejen för en promenad i mörkret. Sedan blir det att fixa det lilla bakslaget av julklapparna och fara och klippa klorna på Doris.

Ikväll blir det jobb.

Vi stegar vidare på denna vecka och längtar till nästa vecka då det är jul.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards