Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 4 februari 2020

Åldern visar sig bakom gardiner

Av Isabella - 4 februari 2020 07:31

God fucking morgon på er alla    

Att vakna med en mindre dukande huvudvärk är det mest orättvisa som finns. Men jag ska stoppa i mig en JÄTTE stor Alvedon snart och då kan jag troligen vinka och skratta hånfullt åt denna smyg huvudvärk. Tisdag har vi kommit fram till och detta är min fjärde vecka som utbildare. Det går jätte bra fortfarade. Har inte tröttnat än, men saknar mina kollegor ganska mycket. Men jag är ju duktig på att ringa och terrorisera dom jag behöver prata med. Hoppas ni kan stå ut med mig och mina samtal. Sedan har man börja tänka i banorna vad som händer när detta tar slut? Alla dom 4 jag jobbar med nu under dessa veckor? Det är ju faktiskt nyvunna vänner/personer som jag faktiskt gillar att umgås med? Tar allt bara slut då när detta slutar...... känns ju oxå super tråkigt. På fredag iallfall så ska vi testa på lite AW efter jobbet. Det ska bli super roligt. 

Idag vaknade vi upp här i Skellefteå med -14 grader    KALLT känns det. Jag själv har ju varit super duper nöjd med den milda isiga vinter vi haft och tänkt att detta känns ju helt okej. Men nu kom det kalla och det vita ikapp oss. Doris stackaren och hennes känsliga tassar gillar inte detta. I morse hade hon inte tid att bajsa för att det vart ont i tassarna direkt. Så idag blir det bara korta kiss/bajs promenader. Ska oxå förska bli en bättre "hund"mamma och smörja tassarna och underhålla dom. Det sliter ganska mycket på trampdynorna denna tid på året. Allt vasst grus, blött, kallt och kyla. 

Jag ångrar SÅ mycket att jag inte lärt in henne med skor. Får se om jag orkar ta tag i sko träningen   

 

Förra eckan fick jag mig en rolig överraskning. Jag fick ett presentkort av Skellefteå kommun på 2000kr, för att jag tipsat om en vikarie som vi har haft en längre tid nu. Tyvärr slutade hon nu i Januari, men har varit hos oss ca 8 månader. DEt har varit en rajd inom kommunen, att om man tipsar om en vikarie som blir kvar över sommaren och fortsätter så får man ett presentkort av kommunen. Så det var en galet trevlig överraskning. Så i fredag så åkte jag på stan för att shopa loss. Det vart ingenting .... allså när jag har presentkort så blir jag så snål och tänker att..

-Men behöver jag verkligen detta ???? Så går jag bara runt och tjollrar. 

MEN på lördagen tog jag med mig Micke på stan. Micke gillar inte att gå på affärer och vill att man ska gå dit man behöver, köpa saken och åka hem. Det passar mig utmärkt. Så jag traskade direkt in på "Rituals" och shoppade loss ordentligt. Jag ville ha en parfym och ett  dusch skum, pluss att jag köpten en mistel. Allt detta var just över 800kr, så då får man massa saker gratis. Jag fick tre olika handkrämer, jag fick lukt stickor, 1 dagkräm, 1 natt kräm och provpåsar på shampoo och balsam. Så jag gick därifrån med en hel påse fylld med lyxiga saker. 

 

Jag är en snåljopp annan tid oh kostar inte på mig dyra parfymer, men när läge kommer så slår jag till och detta är faktiskt lite lyx för mig. Så nu har Micke en fru som luktar gudomligt gott och vårat hem lukat mysigt. Förra vecckan började jag undersöka mitt anskikt. Har märkt att hunden har tappat lite elastikhet, så jag började tänka på om jag behöver börja smöja ansiktet nu. Så det var ju perfekt att jag fick dag/natt kräm och prova. 

När vi lix är inne på ålder så kan man ju konstatera att man blir äldre. Glasögona är på nu och jag njuter av att kunna se allt jag behöver. Värken är tillbaka och jag medicinerar för fullt för att hålla den nedtryckt, går väl så där. 

Funderar på om jag ska ta upp simningen igen. Det är skönt för mina leder och bra för mina extra kilo som jag har utöver. Men jag bara funderar på NÄR jag ska hinna det? Den enda tiden jag kan hitta är tidigt på morgoen. Så jag ska tänka en stund till på detta, men jag skulle behöva det. 

För er som undrar så detta med min rökning. Den är död fortfarande. Jag är fortfarade rök fri och snusar i snitt 3,8 snusar per dag. Allså inte en stor snusare. Vissa dagar snusar jag inte alls, detta får mig då att tänka hur beronde är jag egentligen   nä troligen inte jätte mycket beronde. Men vissa stunder kandet komma så där tvärrt att jag behöver en snus eller rättare sagt nikotin. Så då tänker jag att jag ger inte upp snusandet än. Tror oxå att när vi åker utomlands så kommer jag att behöva snus för att inte råka köpa cigg. Klarar jag att inte röka där, så kommer jag att klarar allt här i livet   

Senaste tiden har jag fått upp en ny tränings maskin på mitt flöde på socialmedier. En tränins grej för underlivet och röven tror jag. Detta får mig att fundera om detta har med min ålder att göra ? Är det nu jag ska börja tänka på att träna mina bäckenmuskler så jag inte om några år vaknar upp och musen har trillat ur eller att jag inte ska kunna skratta hysteriskt för att då kommer det kiss ....?? 

Ja ska sätta mig ner och funderar på detta om detta är något för mig eller. 

Ha nu en bra dag på er så hörs vi en annan dag. 

 


 
 
Ingen bild

Marie Stenberg

4 februari 2020 19:35

Kommer samma träningsgrej upp i mitt flöde varje dag😱 Det kan väl inte vara åldern?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards