Jag kan allt

Alla inlägg den 29 januari 2020

Av Isabella - 29 januari 2020 08:07

God morgoen på er läsare. 

Nu var det en lite vecka sedan jag skrev. Allså detta med mitt nya tillfälliga uppdrag jag hr just nu är helt galet  roligt. MEN jag är SÅÅÅÅÅÅ trött på kvällarna. Allså att hålla utbildning för ca 14 per varje dag är galet jobbigt. 

Mitt vanliga jobb förlika jag med att jag jobbar mycket med kroppen. där är man trygg och man behöver inte tänka ihjälsig. Nu står jag ungefär rätt upp och ner och pratar och ska lära ut något. Jag jobbar med hjärnan   

Förlika det med hundar som man säger  måste FÅ jobba med hjärnan oxå, inte bara motion. 

Så är det.... jag blir slut. Förta och andra veckan var jobbiga. Omställninngen tiderna och att jobba varje dag. Varje kväll somnade jag typ före 21 på kvällarna. Nu är vi inne på tredje veckan och jag börja känna att kroppen och hjärnan börjar vänja sig vid detta.

Doris har sin dag matte som är jätte bra. Det fungerar alldeles utmärkt och både jag och Doris gillar henne otroligt mycket.

Till och med Doris var trött första veckan    Men nu börjar allt stabilisera sig.

Jag har nu gått och skaffa mig en ny "tillfällig hobby" oxå .....


 

Japp pussel byggning. Jag dör så roligt de är. Kan berätta att första kvällen höll jag på att orsaka eldsvåda.

Jag hade då äntligen ätit middag, rastat Doris och kvälls gjort mina behov. Så äntligen atte jag mig ner för att börja bygga pussel. Jag tog på mig mina hörlurar med lite skön musik i bakrunden, hällde upp ett glas med dricka OCH jag satte på 3 st potatisat till min man, för han skulle få matlåda dagen efter. Jag sätter mig ner och börja sortera bitar, börjar sätta ihop en och en..... njuter av varje bit jag lyckas hitta. Micke går till sängen. Jag bara bygger och bygger och njuter .......

Plötsligt så börjar det lukta .....plötsligt slår det mig att det kanske brinner någon stans...kan det vara grannen....

-MEN FÖR FANNNN ...JAG KOKADE JU POTATIS FÖR TYP 2 TIMMAR SEDAN....   

Springer till spisen och inser att det inte finns en gnutta vätska kvar i pannan. Sliter av allt och skyndar mig på med fläkten. Diskar bort och värdrar bort alla spår efter min fadäs.

Morgonen efter när Micke ska skala potatisen och lägga den i sin matlåda, säger han ....

-Stekte du potatisen?? Jag tyckte mig se att du kokade den ? 

-Nja det var lite både och. 

Nu mera blir det ingen matlagning när jag väl sätter mig för att bygga pussel. Igår kväll satt jag oxå efter jag gjort klar Doris. Allså jag kollade nog inte på telefonen mer än 2 gånger på hela kvällen.Jag blir som uppslukad av tid och rum. 

Jag vet inte om jg redan visat er vad vi som utbildar fick av våra mentorer förr veckan.... 

 

Satan så god den var.... och snygg framföra allt. 

Nu ska jag göra mig klar för en promis. Hade tänkt sätta mig med pusslet, men vågar rent inte. Tänk om jag missar jobbat 

Ha en tevlig dag på er 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards