Jag kan allt

Alla inlägg den 2 oktober 2020

Av Isabella - 2 oktober 2020 08:33

Kan det vara så att man är roligare när man är yngre? Förr tyckte jag att jag skrev roligare, hade mer sjuk humor och fick till bloggandet. 

Blir man tråkigare ju äldre man blir? Ofta kan jag tänka "att detta ska jag skriva om" på bloggen. Detta blir roligt. Men när jag väl sitter här blir det inte alls så roligt    Då försvinner allt det roliga jag tänkt skrivia om, ELLER är det så att man inte riktigt våga skriva om vissa saker för man tycker kanske att man är lite för utanför boxen och kanske är rädd att trampa någon på tårna eller rädd för att uppfattas som en idiot? 

Egentligen vet jag inte riktigt svaret, men en vis blockering kommer. Om den är bra eller dålig får ju ni som läsare avgöra. 

Iallfall så idag stapplade jag mig upp kvart i 6. Gjorde klar Doris med bajs och kiss runda, gav  henne medicin och mat. Packade min lilla väska med bad saker och begav mig mot badet. 

För första gången sedan jag börjat simma så har jag idag lyckats med något fantastiskt. Jag simmande om en tjej 2 gånger. Tänk er att ni kommer simmande i snigelfart. Ni inser att ni har en möjlighet att simma om en person. Jag tar sats och tar ur mina sim tag till max, jag närmar mig , jag kommer upp brevid och jag lägger i super växeln OCH jag är helt plötsligt om tjejen..... Förbannat så roligt.    Efter denna insedent så gick simmningen som en dans idag. Jag gled fram som en val i linje med vattnet. Så nu är jag hemma igen har hunnit fika frukost och nu sitter jag här med Doris på ena sidan inlindad i en filt med mig. 

Nu är det vila fram till kl 11 då vi ska gå en lång promenad. 

 

Det har ju varit förbannat lätt att simma och träna ordentligt nu dom här 3 veckorna jag har varit sjukskriven. Tiden har ju liksom funnit, men nu till veckan börjar jag att jobba heltid igen och tiden blir lite mer knap. Jag har betsämt mig för att simma endas dom dagar jag är ledig. För hur det än är så att hinna jobba full tid, ta hand om min hårboll som oxå får mindre tid med motion och sällska, så vill jag inte stressa hem och vålds rasta henne för att sedan skynda iväg och simma och lämna henne igen. 

Så simmandet blir dagar jag är ledig. 

Igår firade jag ju 1 år som rökfri. Sjuk stolt över att jag inte behöver dessa pinnar längre. Visserligen snusar jag och jag vet att endel säger "ja ha med du snusar ju" ja visserligen, men att snusa är betydligt bättre än röka och jag snusar väldigt lite fortfarande. Så jag känner inte alls att jag är lite sämre än dom som slutar utan snus. Jag har provar SÅÅÅ många gånger att bara sluta utan något annat hjäpmedel och ALDIG lyckats. Nu har jag lyckats med lite hjäp och jag är sjukt glad för det. 

Min kompis Camilla var så gullig och bjöd mig på en lunch och vi han snacka  en del skit. 

 

Jag har oxå hittat en ny töntig hobby. Jag älskar att fota svampar. Allså har ni tänkt på hur många olika svampar som bara ploppar upp över allt nu på hösten. svampar i alla former. Vissa är ju rätt coola, andra vackra och endel rätt fula. Men jag tycker dom är gulliga och just nu när jag är ute och går är jag och ligger och fotar dom i tid och otid. Doris börjar vara less att invänta mig varje gång. Försöker och få till ett foto med henne, att hon ska stå och lucktar på en gullig svamp. Men tyvärr är hon helt ointresserad av dessa   

Idag ska jag få träffa mamma för första gången på mer än 6 månder. Ska bli spännande! Jag och Micke ska fara och handla mat och åka till mamma och äta med henne. Vi får inte kramma henne få se hur det går. Jag hoppas hon blir glad och att hon känner igen mig. 

Ha nu en super bra helg allihopa. 

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards