Jag kan allt

Alla inlägg den 12 oktober 2021

Av Isabella - 12 oktober 2021 21:51

God kväll
Just nu rullar livet på i 100km i timmen. Jätte roliga saker händer och framförallt utvecklande saker händer.
Jag har gått in i Lifecare projektet igen på 50 % och är på jobbet på 50%. ?
Det är jätte roligt och jag är glad att jag har fått möjligheten att vara med på resan i Skellefteå kommun, när man ska byta ut ett helt datasystem och ett helt nytt tänk.
MEN ..... nu kommer det ......
Ibland rusar man fram för fort och man inser att även roliga saker blir övermäktigt. Egentligen är det inte själva arbetsuppgifterna som är övermäktigt, utan tiden som sliter mig hit och dit.
Måndagar är vi ute på bonden och hjälper till fysiskt att få kollegor att komma igång med det nya systemet. Tisdagar och onsdagar sitter jag support över teams , torsdagar har vi möten över teams med chefer på bonden, för att höra hur det gått och om dom stött på problem. Detta gör jag ju på 50% , så det innebär att tisdagar och onsdagar är jag inne på jobbet först 7-10,.30 sedan stressa hem och sitta i teams möte fram till 16.30 Fredagar jobbar jag hela dagar på mitt vanliga jobb. Så det blir rätt stressig och mycket fläng hit och dit.
Fördelen är att jag kan sitta hemma från 10.30 tisdagar och onsdagar och det är ju bra för Doris skull. Men nu har vi tagit en Dog Walker. Jag orkar inte hålla på att söka en ny hundvakt till henne. Vi provade men det blev inte bra, och jag vill vet att jag har någon som ställer upp dom dagar jag behöver och jag vill att Doris ska ha det lungt och tryggt och inte måsta fara hit och dit och träffa nya människor fram och tillbaka.
Så nu har jag anlitat under denna period "Trygga hundar" som kommer måndagar och torsdagar och tar ut henne.
Första dagen var i måndags och det gick bara bra och jag hoppas hon fortsätter att sköta sig ?
Men i det stora hela är det mesta roligt, men lite stressigt. Och ibland behöver man bara stanna upp för några minuter och fundera på vad som är viktigt för just mig. Varför känner man stress/ångest. Behöver jag egentligen göra det?
Kan jag göra något annorlunda?
Och ja oftast kan man det. Ibland stressar man upp sig alldeles i onödan e,ler oftast, iallafall jag. När jag stannar upp och bara tänker till lite så blir tankarna klarare och jag kan tala stressen tillrätta.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards