Jag kan allt

Alla inlägg den 16 oktober 2021

Av Isabella - 16 oktober 2021 15:35

God dagens på er allihopa 


Lördag idag och jag vaknade till ett vinterland. Snön har kommit till Skellefteå. Eller ska vi vara ärliga så kan vi kanske inte kalla detta snö. Slask, blåst och kallt. Den kombinationen är inte något jag är ett fan av    Inte jag och troligen 99% av sveriges befolkning. Doris har gjort allt i sin makt för att inte bli blöt om tassarna. Det kan vi väl säga har gått si så där för henne. För det finns inte en fläck som inte är blöt och kall  ute just nu. Vi skiter i långpromenaden idag och har tagit en kortare på 30 min. 

 

Vi har ängnat oss åt att chilla i soffan nu på eftermidagen. Hela förmiddagen chillade vi i sängen och såg på Chicago MED. Jag älskar ju akut sjukvård och jag skulle faktiskt vilja börja jobba på en akut mottagning. Lite av en dröm för mig    En dröm som inte är något omöjligt mål om jag bara skulle välja att plugga lite. Men det tåls att tänka på. 

 

Jag och Micke njuter av vårat särbo liv och det fungerar rätt bra. Vi får liksom det bästa från varandra och dom vardagliga sysslorna och bekymer behöver vi inte dela med varandra. 

Doris har börjat med sin rastar kompis på måndagar och torsdagar och det verkar fungera bra. Idag efter lunch har jag och Micke varit och hälsat på mamma. Det slog mig idag att min mamma inte finns längre, sjukdom har nu tagit henne och hon är i en helt anna värld nu. Svårt att få någon typ av respons från henne och utbyte av henne. Men idag kom jag på iden att spela musik från hennes ungdom. Från att ha suttit tyst och pratat osammanhängade och titta ut genom fönstret, började hon dansa med armarna och till på mig. Hon har alltid gillat att danska och sjunga och den känsla finns fortfarade kvar i henne. Så det vart en rolig stund med henne. 

 

Nu när vi kom hem från mamma, så har Micke frisserat mig och rakat mig i örat så det börja blöda.     Så nu ska jag efter detta inlägg lägga mig och vila lite, för ikväll blir det krogen med min vapendragare Anna-karin och en vän till henne. Så har tänkt vila upp mig och sedan snygga till mig. Att få äta ute och umgås med trevligt folk måste väl vara en jätte bra lördag. 

Så där av rubriken en otroligt skön lördag med lite obekvämt väder. Men tänk att om vi inte skulle ha vinter, så skulle vi aldrig få uppskatta när våren och sommaren kommer. Så vi får helt enkelt härda ut vinter för att få njuta av sommar. Nu gott folk har jag tänkt försöka vila om jag kan låta bli min farm på telefonen. Jag har nämligen fått mig en flodhäst idag. Så det gäller att jag sköter om han   

Ha nu en trevlig kväll allihopa, för det ska jag ha i vänner sällskap 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards