Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 januari 2022

Vi börjar om

Av Isabella - 10 januari 2022 14:32

Måndag 10 jan 2022. Känns lite som att vi backar ett år igen. Smittan ökar lavinartart och den kryper närmare och närmare. Jag och Micke har varit i Umeå i helgen och haft en helt vanlig hotell natt med bara vila. Vi var förbi Ikea då Micke skulle handla några saker, men jag var rädd och försiktigt hela tiden så mycket det gick att vara försiktigt. Försökte hålla avstånd till folk. I söndags så klev vi upp i god tid och fikade frukost och sedan hade vi turen att hälsa på Micke syrra och hennes bus barn. Det var jätte roligt att se dom och få lämna lite julklappar. Vi avslutade där med att bjuda på pizza. Sedan skulle det bära av hemmåt och hämta mitt eget päls barn Doris. Men då fick vi veta att en i deras familj testas positivt i covid, och vi gjorde upp att hon skulle bli kvar där med dom i karantän. Så jag fick åka hem till en tyst och tom lägenhet. Det är otroligt vad ett lite djurk kan ge en lycka och sällskap, fast dom inte gör så mycket. Så här är jag och har helt plötsligt en massa egentid. 

Så jag startade dagen med att ligga kvar i sängen till kl 9. Bra jobbat för att vara jag     Har tagit mig en lite jogging runda i det iskalla vädret. gjort mina övningar här hemma. 

 

Så nu vill jag verkligen komma igång med min träning. Är det något som kan komma ivägen för det är det Covid. Att gymet måste stänga eller om jag blir sjuk själv. Men om gymet stänger blir det bara lite jobbigare att löpa, men då får det bli löpning utomhus.  

Med det rådade läget så känns det nu som snaran draråt runt oss igen. Ny restrektioner idag, smittan stiger snabbt och vårdpersonalen på sjukhusen jobbar ihjäl sig. Därför att det dags att backa bandet lite kan jag tycka. Börja om med munskydd när vi handlar, tänka på avstånden och tvätta/sprita händera ordentligt hela tiden. Och till alla oss som redan har haft covid och är fullt vaccinerade, vi kan glömma att vi är säkra. VI är inte säkra och vi är inte odödliga nu, pluss att vi kan sprida smittan till andra. Så om ni nu bara stannar upp och tänker till och hjälps åt med denna skit smitta så kommer vi kunna hjälpa vården och dessa männsikor som jobbar på lassarettet. 

Jag har själv testat mig idag för att jag har varit in i ett hem där covid finns, så jag vill vara på den säkra sidan att jag inte går runt och smittar våra äldre eller våra sköra. 

Jag åkte upp till lassa där man hämtar test, men då fann jag bara en stor skriven lapp att alla tester var slut. Det kännes ju snopet som fan, men då ringde jag min chef som är typ as bra på saker och frågade om hon hade kvar något och det hade hon. Så jag fick testa mig endå idag. Så nu sitta lungt i båten och vänta tills svaret kommer i morgon hoppas jag. 

 

I helgen på började jag oxå min avvecklin på riktigt blommor. Så nu har jag bytt ut alla i sovrummet. Jag blev skit nöjd med dom jag hittade. och nu har jag bara mina orkideér att vattan en g i månaden. Det borde jag väl klara av eller vad tror ni?       

Köpte nya krukor i lite trä stil, är rätt less detta vita i allt. Ska försöka få in lite mer varma naturliga färger ii mitt sovrum och lite mer mysigt. Inte bara kalt och vitt. 


Idag ska jag för andra gången prova på att göra en vegitarisk pasta till middag. Ät denna hos min dotter och när hon gjorden den vart den tyd det godastw jag smakat på flera år. Första gången jag provade göra den själv så blev den inte alls lika god. Men ska prova igen och göra den steg för steg och koka såsen med kärlek som en riktigt Italjenare   Jag kommer att lägga upp receptet här så småninngom 

Jag hoppas ni alla får en trevlig dag och var rädda om er och andra där ute i samhället. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards