Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 25 januari 2022

Det vart platt fall

Av Isabella - 25 januari 2022 22:02

God kväll läsare.
Livet rullar på som vanligt. Jag är tillbaka till min vanliga tjänst, då igångsättning i det nya datasystemet jag utbildat i är lagt på is IGEN.
Ni kan ju gissa varför? Jo detta jövla virus som kallas covid-19. Det har tagit ett nytt grepp om världen och sprider sig fortare än vad jag hinner byta trosor. Sjukt irriterade och just när det kändes som att vi ÄNTLIGEN kunde börja slappna av lite och att vi gick åt rätt håll, så muterade fan skapat till ett super virus som tränger sig in i kroppen vilken spruta man än tagit.
Debatten om icke vaccinerade och vaccinerade är hård just nu. Vad vi vet med säkerhet är att vi som tagit sprutorna blir inte lika sjuka som dom som inte tagit dom. Så det är väl en tröst fast man kan ha oturen att drama dit igen.
Vaccinations pass är oxå en het fråga nu när det börja krävas mer och mer, för att få beblanda sig med folk.
Jag fattar och respekterar fullt ut folk som inte VILL ta sprutan. Det är ett fritt val och man bör få bestämma vad som sprutar in i ens egen kropp.
Men vad som gör mig jäkligt irriterad är när icke vaccinerade gnäller och fattar inte varför dom inte ska få komma in på vissa ställen och nästan tycker synd om sig själva.
Man har rätt att göra sina val, men man måste ju oxå då först och acceptera konsekvenser av det. Vill man inte ta sprutorna, så blir man mer begränsad och det är erat eget val.
Sedan finna det ju tyvärr personer som kanske inte KAN ta sprutorna av medicinska själ, och det är ju tråkigt att dom kanske hamnar i kläm. Men livet är ju inte rättvist jämt och det är bara att accepterar tyvärr.



Under senare månaderna har jag funderat på att byta sov rum här hemma. Jag har fantiserat om att få ett hotell sovrum. Idag har jag mätt och tömt Rebeccas gammla rum. När jag väl planerat för lite jobb fram över här pratade jag med Mick om min idé och han tar ner mig på jorden DIREKT. Rummet är ganska litet och det innebär ärr jag måste ta bort dörren. Och då tänkte jag att jag sätter dit ett snyggt draperi. Då Micke säger
- Men hur ska du kunna sova då, när du hör Doris snarka????
Det hade inte ens slagit mig. Jag måste ju sova med stängd dörr för att inte bli allt för störd av hennes skönhets sömn. Och utan dörr kommer jag höra henne sussade och snarka. Så tur jag har att någon tänkte till innan jag skenade iväg. Så nu blir det ett fortsatt extra rum. Men kommer endå att försöka göra ett mysig gästrum om någon skulle vilja sova över här någon gång.

 
 
Amisa

Amisa

26 januari 2022 01:05

Kanske du skulle kunna få plats med en vikdörr istället för draperier? Då slipper du kanske att höra snarkningarna.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Isabella

28 januari 2022 08:25

Ja tanken har slagit mig, men det blir för mycket jobb för mig tycker jag. Så jag gör ett hotell gäst rum istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards