Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 januari 2024

Där subblade jag in i 2024

Av Isabella - Måndag 1 jan 15:08

God eftermiddag

1 Januari är här och idag är det ju Sveriges främsta Pizza dag. Hur många av er läsare kommer att beställa pizza idag? 

Här hemma blir det ingen pizza iallafall   Här hemma fixar vi ihop bakpotatis med skinkröra. Idag vaknade jag vid 7.30 och gör mig klar för att ta ut stora soppåsen. Igår kväll innan vi gick och la oss så rensade vi alla skåp och kyl och frys på allt som vi förknippar med snacks och onyttiga saker, vi inte ska stoppa i våra kroppar. För jag och Micke har så dåliga karatärer att finns det godsaker hemma då jäklar slinker det ner. Så vi resande allt, och i morse tog jag ut Doris och gick till soprummet. 

Första felsteget var då gjort där. Jag har tappat min nyckel någonstans. Vi har varit ute och sökt där jag gått, vi har sökt i soprummet och sopkärlet, jag har sökt inne men hittar dom ingenstans tyvärr. Så i morgon måste jag ringa Riksbyggen om ett cylinderbyte troligen minst 1500kr och nya blippar till soprummet och tvättstugan   tack för det livet, om jag slarvat bort dom i fyllan hade ju varit förståligt, men helt nykter och på ett uppdrag att göra av sig med onyttigheter   visst gjorde jag en god gärning med det blev så galet och troligen dyrt........ 

Vi har även lyckats skriva en matlist och varit och storhandlat. Så nu har vi mat för att överleva en vecka till. 

I julklapp fick Micke ett "dejting" spel av mig. Det är 50 kort i det och det finns olika kategorier, om när man ska göra dom, om det är inomhus eller utomhus, om det handlar om att det kostar lite. Man ser inte direkt vad man ska göra utan man skrapar fram det. Den enda regel som finns är att man MÅSTE genomföra den när man har skrapat kortet.

Så vi har bestämt att vi ska göra ett kort i veckan för att upptäcka nya saker och kanske upptäcka nya saker om oss själva. Så idag skrapade vi första kortet   

Det var en dejt där vi ska vara hemma och bygga lego med varandra i minst 30 min. Nu har ju vi inget lego tillhands, så vi kommer att spela ett spel tillsammans i minst 30 min. Detta kommer vi genomföra mot helgen. 

 

Tror detta kommer bli roligt. Vi kommer säker att få göra både roliga och mindre roliga saker. Men vi ska göra dom. 

I lördags åkte vi till Lycksele på spa natt. Allså jag kan verkligen rekomendera detta till alla. Dom har ju renoverat rummen och dom har ju byggt detta spa. Allså så fint och mysigt det var. 11 pooler, både inomhus och utomhus, sängar man kunde ligga och bara mysa i, morgonrockar, tofflor och handukar fick man, det finns en fin bar där man både kan sköpa olika smårätter och alkoholdrycker eller alkoholfria drycker. Flera olika bastu varianter, solterapi rum och olika duschar med olika teaman. Så där låg vi och plaskade och värmde upp våra leder och kroppar i 2 timmar. Sedan for vi och åt på Olerys som ligger granne med hotellet nu. Sedan gick vi till rummet och bara chillade och såg tv. Jätte skönt och lyxsigt att jag slipp ha en hund jag ska rasta morgon och kväll. Doris var hos hennes extra familj och blev väl omhändertagen. 

     

Igår tog vi oss en liten sov morgon och klev upp efter 9 och packade ihop allt och sedan gick vi ner och fikade frukost. Hotell frukost är alltid lyxigt    och man mår så gott efteråt. Jag provade för första gången i mitt liv en rostad macka med nutella och sylt på. Men det är inget för mig. Men har provat. Man kan ju inte leva ett helt liv utan att prova det. Så nu kan jag kryssa detta av min lista   

Sedan begav vi oss hem. Vi hade planerat att vara själva, förutom att min bror skulle få komma och äta, så han slipper vara själv hela nyårsafton, se en serie hela kvällen. Men på vägen hem pratade vi med Mickes pappa och då bestämde vi att han måste ju giviet vis få komma om han inte hade något annat för sig. Så när vi kom till stan så blev det att vi blev tvungen handla lite mer mat och snacks   och sedan hämtade vi Doris. 

Så våran nyårsafont till bringade vi med Mickes pappa och Roffe kom en liten stund. Vi såg film och åt snacks som vi aldrig har gjort tidigare. Nästan som om vi ALDRIG mer skulle få äta något sådant   Typiskt beteende av någon som är beronde..... 

10 min före så öppnade vi våran moserade äppelmust vi köp från Kvantum. Är det så att någon vill ha ett alkoholfritt alternativ så kan jag verkligen rekmendera denna flaska. Den var riktigt god   

     

Allt var stilla lungt och det känndes jätte skönt, efter 12 slaget så packade Kalle ihop och åkte hem. Vi städade undan och sedan kröp vi i säng. 

Nu är det  2024 och det börjar med att jag är fortsatt sjukskriven minst 8 veckor till. Var ju till ortopeden i fredag och jag ska tydligen på en magnetröntgen i Umeå inom 2 veckor, jag ska få en ny skona som som jag måste ha 24/7 som räcker på hela armen. Skulle ha fått den egentligen i fredags, men dom hade den inte hemma, men ska bli kallad dit i veckan och få den nya skenan. Men fick med mig en ny som var lite längre upp på armen som jag nu har haft hela helgen. Tanken med den är att jag får inte rotra min handled/arm något eller bära något i denna arm. Ganska mycke klupmimgar har jag redan blivt och det är svårt att skära mat, ta en snus, hålla i saker. Så jag övar nu på att bli vänsterhänt. Skriva eller hålla i min telefon är klumpigt och svårt med höger hand. Så det blir jätte intressant nr jag får skenan som kommer att nå ända upp till armbågen   det kommer att bli som att ha gips och det kommer nog blir rätt obekvämt. Men läget är så här nu och jag kommer göra allt läkarna säger till mig och inte fuska eller göra något jag inte får med höger armen så detta kanske kommer att läka om dom inte bedömmer operation efter jag varit till Umeå. 

Jag kommer ALDRIG mer ta i mot någon som faller kan jag lova. 

Så lite snubbel är det så här i början av året, men jag är i väldigt gott mod och jag ser fram i mot ta mig an alla utmaningar livet ger mig. 

Ha en trevlig kväll på er, nu strax är det middag dags. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards