Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Av slutar med tömma ......

Av Isabella - 22 november 2015 17:55

God afton på er. Nu har vi hunnit till Söndag och min mini semester går mot sitt slut idag.

Tur man har en förstånde chef som gav mig denna vecka för att träna Doris att vara hemma själv. Vi har övat och övat och nu o fredags när Rebbe var borta och jag och Micke for ut och kökade middag så var hon hemma 1 1/2 timme själv och när vi komme hem så låg hon i sinn säng och sov.

Då det ett bevis på att man har lyckats med att få henne att känna sig trygg i detta hem.   

Iallfall så veckan som har gått har det inte hänt så hemskt mycket. förutom en massa spring ut och in.

I fredags som ni såg så bokade jag och Micke bord på Olerys och tänkte lyxa till mied en brak middag. Vi besällde in Oxfile i medium rarr och den var hur god som helst. Saftig och mör.

Allt kändes mycket gott och resterande av kvällen låg vi i soffan och kollade in Idol. Fram tills Rebbe ringde och ville ha hämtning.

Lördag hade det kommit ordentligtmed sön så vi to fram varmkläderna och bestämde träff med Stina och Nicke på fotbollsplan och lät hundarna träffas och leka i snön   

Det såg så himmla roligt när hennes smärta smidiga hundar hoppade sig fram galant i snön, och efter komme då en lite korv som knappt nådde över snön   

Efter en rastning ut i det frika vädret var det dax att bege sig hem och börjalaga den tre rätters middag som vi hade bestämt vi skulle käk hos Micke för att kunna se hockyn oxå. Jag vart helt jävla slut. . . . . min mage började krampa och en panik känsla infann sig tvärrt.

Min mage gav upp kan man säga. Resten av kvällen var en lång plåga. Magsmärtor med täta toabesök. Natten vred jag mig i feber och mag ont.

Så idag har min magen inte riktigt varit bra heller och jag har fortfarade inte blivit av med smärtorna. Men betydligt bättre.

Så idag har det varit en kämpar dag. Vi har nämligen varit till Innasjön och hälsat på farfar och Molly.

Vi pakade alla ytterkläder och drog iväg. Så idag har vi varit ute i skogen och sprungti och gått med Doris. Och herre gud vad hon vart slut. Det bidrog kanske att snön var lika hög som hon och vid vissa tillfällen högre, så hon fick som hoppa för att komma framåt   

Men resterande av dag skötte hon sig exemplariskt hemma hos farfar, hon sov dom första två timmarena sedan låg hon och gnagde på det benet hon hade med sig.

Så vi har haft en jätte bra dag med fiskluft och lek trots lite mag ont.

Nu har vi kommit hem och ska bara njuta av resterande kvällen.

Solsidan står på listan av vad vi ska se och sedan blir det nog sova så man orkar jobba i morgon.

Efter denna vecka så har jag upptäckt en grej och jag tror det är en bra grej.

Jag har alltid längtat till jobber av olika andledningar, men nu känner jag att....

-Jo jag längtar efter mina kollegor, men jag skulle gärna vilja vara hemma oxå . . . .

Jag ser det som en helande proces att jag kan njuta av att vara hemma och inte känna stress.

Tänk om man kunde få bli lyx fru occh bara jobba typ tre eller två dagar av veckan, sedan bara få vara hemma och motionera, laga god mat och ha bjudningar ?

Hur nice hade inte det varit?

Nä nu vänner välkommnar vi nästa vecka och ber för att allt kommer att gå som smort med hundar,barn och vänner. '



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards