Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 december 2015

Lugnet före stormen !

Av Isabella - 16 december 2015 08:36

God morogn på er alla läsare.

Äntligen har jag mina lediga dagar så här mitt i veckan. Känns skönt och som vanligt snurrar det ba i huvudet om hur jag ska spendera denna dag.

Redan kl 5 vaknade jag och tankarna snurrade som fan. Handla julklappar,gå en lång prommis med Dottan,tvätta kläder,sänkläder,jackor, bjuda någon på middag. . . . .vara med Micke och Rebbe.....

Troligen blir det lite svårt att hinna detta, och jag kommer att få ge vika på vissa saker.

Men tvätten är igång och Dottan rastad 3 gånger (korta prommisar). Så nu när hon vilar passar jag på att blogga.

Sedan sist jag bloggade har jag hunnit göra en del trevliga saker.

I helgen blev den äntligen av trippen till Luleå med Stina.

Vi hade bokat för typ 7 månader sedadn att åka och se Mia Skäringen med föreställningen "Aviga Maria"   

Allså om ni får möjligheten att se denna föreställning så gör fan det. Hon är så himmla bra och hon hymmlar inte med alla svårigheter man kan uppleva i det vardagliga livet,både när det gäller barn och relation. Hon är ärlig och delar med sig av sådanana saker man egentligen inte vill berätta.

Många tankar föddes i mitt huvud och har satt igång en massa tankar om hur man kanske ska förhålla sig till vissa saker.

Vi han med lite shoping, mat på resturang och vi han med pubar och disko.

Vi körde all in med festandet och vi hade jätte trevligt.

På juklapps fronten är jag halvvägs men känner inte panik direkt. Men troligen ska jag försöka ro i land detta i morgon.

På jobbet har vi det lite körigt nu när sjukdomstiderna börja falla in och man hör hur folk börjar stressa runt om jobb,julklappar,ledigheter och släkt middagar.

Så helt enkelt som det brukar vara för var och en vid juletid.

Själv känner jag just nu att jag skjuter på detta lite just nu, men troligen kommer jag oxå vakna upp och inse att jag kanske har skjutit lite för länge på vissa saker (som vanligt)   

Nu ska jag gör ett till inlägg om Dori för er som gillar hundar och vårat nya liv med en ny lite kabrat. Sedan blir det tvättstuga, prommis,tvättstuga, lunch ,lång prommis,tvättstuga,tvättstuga och kanske stan.... vi får se vad klockan hinner bli.

Till er alla vill jag ge rådet stressa inte ihjäl er över julen och klapparn. Alla kommer att vara glada och lyckliga en då.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards