Jag kan allt

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Isabella - 18 maj 2016 13:02

Igår kväll bestämde jag mig för att uppmuntra gubben lite som jobbade över. Så jag begav mig till han och ställde till med lite snacks och mys innan han komme hem.

 

Han komme hem ca 20.15 och vi hade en helt vanlig trevlig kväll. Jämt när jag sover hos Micke så sover jag inte jätte bra. En 120 säng är inte jätte bekväm att trängas i när man är van att kunna snurra själv och röras som man vill. Men jag var trött så jag somnadet snabbt. Vakande till typ 00.00 och tänkt att gud vad jag sover gott i natt. Han inte mer än sluta ögonen och slumrat till så vaknade jag av att det sprang ungdomar i koridoren och levde om. Tanken slog mig att hoppas att vi låst dörren......

Men jag orkade inte kliva upp och jag försökte lita på min känsla att vi gjort det. Hör hur det kommer en bil och jag tror någon ringt polisen som var och plockade ut ungdomarna från huset. Jag hör röster och sedan blir det tyst   

Hinner inte mer än somna om igen så helt plötsligt hör jag hur någon kommer in i lägenheten   

Jag hann ju bli rätt rädd att det skulle vara undomarna som skulle försöka stjäla eller ta saker. Så jag ropar "MEN HALLÅ" .......

Micke sätter sig upp och säger typ samma sak.... inget svar.... sekunden senare ser vi en kvinna raglar in och frågar efter en annan....

Jag känner igen kvinnan och säger att du har gått fel. DU ÄR I FEL LÄGENHET!! Hon fattar inte och tror att hennes vän bor här. Hon tycker givet vis att vi inte ska vara i hennes vänninans lägenhet och hon säger att hon ska vänta på sin vän. Hon raglar mot soffan och kastar sig ner för att sova.

Jag knuffar till Micke och säger att han får ta tu i det. Micke viskar ...

-Men jag är ju fan naken.

Jag lindar täcket fort sm blixten runt mig och kliver upp för jag vill ju inte att hon ska hinna smälla av i soffan för då får vi väl aldrig ut henne.

Hon envisas med att hennes vännina bor där och jag envisas med att hon inte bor här. Jag försöker ta henne ihanden och leda henne ut. När vi kommer till dörren så vägrar hon gå ut. Då tycker hon jag ska följa henne, jag vägrar och säger att jag ska sova nu så nu får du gå. Hon tror fortfarande jag och har tagit hennes vänninas lägenhet. Jag visar henne vad som står på dörren och säger nu med en skarp röst att nu får du gå......

Innan hon går så säger hon till Micke som ligger i sängen att

-Hörru he dig upp från sängen och städa...du ska väl inte ligga kvar här.....hahahahah men för fan han bor ju här......

Till slut fick vi ut henne och kunde krypa till sängs.

Lärdom av detta ....glömm inte låsa dörre hos Micke!

Sedan funderade jag på att skaffa mig en pickadoll och et slagträ under sängen...som i USA ! Vart är

A-torp på väg.

 

Går dagen var full av överaskningar. En läkar tid stod på agendan. Det negativa är att min värk har inte blivit bättre under dom här tre veckorna. Så nu ska jag få en röntgen av armbågar och händer. Reumatis ser det inte ut att vara, troligen kanske atros. Men röntgen och sjukgymnas så hoppas jag detta ger med sig. Men min trötthet kanske har en förklaring. Jag har nämligen b12 och järnbrist. En ganska vanlig åkommanär man är magsäcks opererad. Egentligen ska man ta prover varje år om dessa brister men det har jag inte gjort på flera år. Så jag känner mig rätt glad att dom hittade en möjlig orsakt till mina trötthet och utmattning. Så nu ska jg börja knapra järn och b12 vitaminer, så jag hoppas det börja kännas bättre. För minuset med järn tabletter är att man skiter svart och blir dålig i magen. Men det tar jag gärna om jag bara får lite mer energi.

Sedan bestämde vi oxå att jag ska börja jobba halv tid nu till veckan, och det känns roligt då jag faktiskt längtar efter mina kollegor jätte mycket och mina fina gammlingar.

Jag har oxå upprättat en daglig promande på ca 7 km oh detta har gjort mig lite piggare och Doris lite tröttare.

Just nu laddar vi för utställning den 28 maj i Piteå och vi tränar att gå fint, vara intresserad av mamma och att stå fint. Jag ska försöka komma där ifrån med någon rosett. Mina tre veckor har gjort Doris gott oxå. Hon har fått motion delux och detta gör henne till en väldig trött och mysig hund på kvällarna. Jag hoppas även när jag börjar om att jobba heltid så ska jag ta mig en lång prommis varje dag. Förhopping vis så finns energi där då.

Nu mina läsare ska jag krypa ner och vila lite med Doris och sedan blir det plättar för hela salnten till middag. OCH jag hoppas det blir ringträning ikväll med Doris faste det regnar lite.

Pösss Pösss på er alla

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards