Jag kan allt

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Isabella - 9 maj 2016 19:08

I går var tanken att jag och Rebe skulle grilla och äta med min bror hos han. Tanken var att han skulle få inviga sin egen grill som han fick av pappa när han fyllde år.

Han blir alltid väldigt glad när vi kommer och är alltid peppad på att vara med oss.

Men hela middagan gick åt helvete......  Det började med att jag hade lagt ut Rebbes moppe på blocket, så hela dagen hade det ringt, smsats och skickat mail om denna moppe.

Kl 16 så hade vi bestämt med bror och vi åkte dit för att börja grilla. Jag visste att det var en kille som skulle höra av sig kring 17 om han ville komma och titta på moppen. Jag kommer till Roffe och börjar ska förbereda gratängen som skulle in i ugnen.

Jag fattade inte mig på ugnsluckan och bryt och försökte öppna luckan.....och hipps vipps EXPLODERAR glaset till luckan   

Bra jobbat Bella.....Roffe började ojja sig, Rebbe skyndade sig att ta reda på Doris och jag försökte förstå vad fan som hände.

Stressen över detta blev inte bättre när en gubbe ringde och frågade om han fick komma nu och titta på moppen för han var lix i stan.

-Jaaa jo nog går det bra, jag cyklar hem så får ni komma nu isåfall och kolla. Japp svarade karln. Min tanke var ju att detta går fort så jag satte igång Rolf med att starta grillen och bad Rebbe hjälpa han och kolla gratängen.

-Jag kommer strax detta tar inte länge.......

Men herre gud.......1½ timme senre var affären klar och maten kall.

Gubben var en mycket trevlig prick men rätt långsam och pratig, jag hittade inte rätt nummer på moppen, var tvungen cykla till Mckes lägenhet och hitta försäkringspapprerna och han skulle hämta ut pengar och ringa och försäkra moppen för han skulle köra den hem.....paniken steg i lill kroppen och jag tänkte bara på hur maten låg till.

Till slut ringde jag och sa att ni måste äta så kommer jag så fort detta är klart. Men Rebbe och Roffe han äta innan allt var klart och Rebbe han komma hem   

Men affären vart klar och jag är glad att vi är av med moppen och jag vart 2000kr rikare.

 

EFter affären så cyklade jag till Roffe som hade kvar maten och åt med han och lovade att ringa boföretaget för att dom skulle komma och byta lucka till ugnen idag. Medans jag satt och åt så kommer Roffe med en sak bakom ryggen.

-Jag har en överraskning åt dig.....

-VA ..... till mig....

-Jo jag har köpt den......

Så tar han fram en tårtspade

 

För andra kanske det inte är så specielt men ni ska veta att min bror köper ALDRIG julklappar eller presenter om man inte tvingar han. Han är VÄLDIGT ekonomisk och snål.

Tillsaken hör att jag har ingen tårtspade och han har uppmärksammat detta när vi har haft kalas och sagt att han skulle köpa mig en spade, men det var typ 2 år sedan och jag har inte tänkt på det.

Men det har han tydligen gjort och mitt hjäta smällte.

Detta är ett kvitto på att han uppskattar och tycker om sin lilla syster   

Jag är så stolt över denna tårtspade så i veckan ska jag baka en en tårta och bjuda över han   

Idag har jag tagti mig en lång prommis med min tonårs kompis Maria. Skönt och trevligt att kunna strosa och prata om ditt och datt. Tack Mia för att du ville följa med mig och vild djuret.

Sedan på efter middagen provade jag på Arken Zoo. Dom klipper klor på hundar.

Och herre gud så bra det gick. Dom hade ett trim bord med en galje som dom spände fast gumman i och hon vart inte änns stressad. Hon stod där som en lite häst och täkte nog mer

-Vad är det som händer ?

Så efteråt så glödde mamma hjärat och jag var tvungen köpa en lite leksak till henne ...  

Men nu har hon fina klippta klor och det känns skönt.

Nu mina vänner ska jag bege mig i i kort kriget. Har tömt min telefon på kort, ca 550 bilder.

Så nu ska jag sätta mig och sotera och kasta en hel massa som man bara dum knäppt.

Troligen har jag en massa tid framför datorn om jag vill.

Krma på er så hörs vi en annan dag

  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards