Jag kan allt

Alla inlägg den 22 mars 2018

Av Isabella - 22 mars 2018 15:56

Hahahha måste bara göra ett inlägg om detta.


Idag fick jag tid i Umeå och då ville dom att jag skulle ta några prover först. Ringde då VC direkt för att få komma och boka men det fanns inga tider varken idag eller i morgon. Men då meddelade sjuksköterskan mig att du kan fara på C labb och ta proverna. Jag tackade för mig och så begav jag mig dit för att få dom gjorde så fort som möjligt.

Jag har med mig Rebbe och vi kommer in på C labb och ser att man ska ta en kölapp. Vi sätter oss ner och väntar och vi ser direkt att jag har bara en före mig.

Helt plötsligt hör jag en mörk och vass röst ropa .....36....!

Ohh herre gud säger Rebbe, ska du vara med den där surkärringen. Hon lät ju satans sur och farlig.

Jag små skrattade och sa det är nog ingen fara.

Sedan efter en stund till ropar den där rösten 37....! okej det är jag. Jag reser mig upp och Rebbe frågar mig

-Ska jag följa eller....?

-Ja det kan du väl om du vill ....

Vänder mig om och ser tanten   

-Hon ser inte bara sur ut ,utan låter jävligt sur oxå.

-Ja ha ska ni var flera på rumet?? säger hon med den snässigaste rösten och kollar på mig?

-Ja säger jag då med min gladaste röst, det är bara min dotter.

Hon muttrar och går in i rumet.

Jag sätter mig och förklarar att dom i Umeå behöver några prover för min undersökning. Hon tittar inte på mig en enda gång utan ber stränt om mmitt person nummer och knappar på datorn. Sedan säger hon robotlikande med hård ton.

-Kan du lämna urinprov?

-Jaaa det går jätte bra säger jag glatt och retsamt. Ska jag göra det nu direkt eller?

-NEJ vi ska ta proverna först och så får du ta det på vägen ut.

-OKEJ !

-Hon stökar på och tejpar saker på rören och sedan sätter hon på mig snaran runt armen och drar till HÅRT   

Jag tycker det faktiskt gör lte ont men säger ingneting utan tänker att detta är över snart. Jag frågar försiktigt och glatt vad det är för prover dom vill ha.

Jag ser direkt att hon blir stöd över att jag frågade för då var hon tvungen kolla på lapparna hon hade tejpat på rören

-Lever, sänka,njurvärden och så var det något mer .....

Hon påbörjar provtagningen och sticker mig. Hon säger inte till innan hon sticker utan kör bara på.......

När hon är klar så börjar hon med något annat och jag sitter bara där och väntar på plåstret som man brukar få först av allt, men inte hon.... hon håller på med rören och ger mig plåster efter hon stökat på.... hahahahah

Jag tackar artigt för hjälpen och ler så mycket jag bara kan och går iväg med urinburken.

Allså hon behöver SEMESTER och så behöver hon gå en kurs i hur man bemöter männsikor i sjukvården.

Skulle jag betemig så där så skulle jag inte bli långvarig i mitt yrkt.

Förhoppningsvis har hon bara en dålig dag eller så har hon jobbat alldeles förlänge på detta jobb.

När jag möter sådanna här personer blir jag lite full ifan och överdriver min gladhet till max bara för att få dom att förstå att man kanske inte behöver låta så som dom gör, utan att det går jätte bra att bara vara lite vänlig och männsklig.


Av Isabella - 22 mars 2018 08:38

God morgon på er alla


Igår var jag till sjukgymnasten för att undersöka och bedöma hur vi ska göra nu närmaste veckorna. Jag hade även prata med mmin chef som INTE tyckte jag skulle komma tillbaka på heltid.

Så det blev så att jag måste till en läkare igen, jag fick motion på recept i form av simma och jag ska forsätta med övningarna jag ska göra två gånger per dag. Jag har även börjat ta en extra tablett av antiflamatorisk. Så nu idag HOPPAS jag läkaren ringer mig och jag får en tid ganska snart. Jag har även ringt umeå för att rådfråga dom om detta med höften.

Recept på motion har jag ALDRIG fått och jag tackar och tar imot. Jag får tydligen reducerat pris på badhuset när jag ska bada och det gillar jag.

Jag har alltid gillat vatten och jag ska givet vis utnyttja detta fenomenala bra erbjudandet. Att både träna kropp och själ pluss att man blir ren varje gång är ju riktigt bra. Så tack sjukgymnast killen för receptet.

Idag har jag inte funderat så mycket på vad som ska hända. Jag har två saker som måste göras.

Jag ska gå till jobbet med mitt sjukskrivnings papper och jag ska till pappa ikväll och fira han.

Taco stod tydligen på menyn och jag tackar och tar imot.

Nästa vecka ska jag börja planera min renoveringa av köket.

Jag har ju haft tid på mig att snoka runt på nätet om tapeter, knoppar och annat och jag har nu fått en klar bild på hur detta ska se ut.

Jag har ju haft ett blodrött kök och svarta och vita tapeter.

Nu vill jag bort med allt vad mörka färger heter och ha in ljust och stilrent.

Så det kommer att bli vit och grå randiga väggar, vita luckor med diamat knoppar. jag kommer oxå att beställa ett högt nytt skåp från Ikea.

   

Jag kommer at lämna in mina luckor till en sprutlackerare så det blir snyggt och prydligt och så kommer jag måla dom fasta skåpen själv. Är bara ororlig för att det rosa slipdammet kommer att vara ÖVERALLT i lägenheten och att jag kommer att få måla typ 100 gågner för att den röda färgen inte ska slå igen så det ser ut som det är ljus ljus rosa.

Men jag längtar tills allt är klart med köket, utlandsresan och mammas flytt in på bonedet. SEDAN ska jag bara njuta av lung och ror och välkommna SOMMAREN.

Nu ska jag klä mig och ta min lilla kamrat på en kortare promenad.

Hej för denna gång


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards