Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 3 januari 2020

Själv ömkan och förbannelse

Av Isabella - 3 januari 2020 09:26

Ja ha hur var detta år nu då? 

Förutom min onda jäkla nacke som vill jälvas ,så började detta år lite så där. 

Igår efter vi hadlat på Coop, så skulle jag fara och hälsa på mamma. Inser när jag lämnat Micke hemma att jag glömmt köpa en drick, som jag skulle ha med mig. 

Tänker då att jag åker bara på macken och köper en. Åker mot mackarna. När jag svänger av E4 in till mackarn så kommer en JÄVLIGT stor vatten pöl. Jag saktar ner ordentligt, men tydligen inte tillräckligt. 

PANG .... det smäller till i framvganen och jag blir båder rädd och förbannad och tänker att man ska då rent slå sönder bilen bara för att få en dricka   

Parkerar går in och köper en dricka. Sätter mig i bilen och ska åka iväg. Känner då att ...nääää något är galet, bilen går tungt. Kliver ut och ser att jag har SUPER punk på ett fram däck. Stänger av bilen och parkerar den på Cirkel K och går till däckfirman längre ner på gatan. Dom kan hjälpa men jag måste komma dit med bilen om jag inte vill betala utryckning på ca 3ooo. 

Ja ha bara att köra dit försiktigt. Det är en sträcka på ca 100 m . 

Väl där så förklarar han när han kollat på bilen att det är det bästa att bytta båda däcken fram, annar skulle det slita mycket på växellådan för däckdjupet var så dåligt på det andra däcket. Ja ha okej... vad kostr detta kals? 

1900 kr typ    Ja ha orkade inte tjafsa, så sa bara till han att göra det. Medans jag sitter där kommer det in en anna kvinna som råkat ut för exat samma sak när hon körde in till mackarna. 

Jag säger då till dom att man måste ju för fan ställa ut en varnings skylt där. Man ser ju aldrig vad som finns under den där stora pölen/sjön. 

Iallfall så betalar jag och är endå rätt glad att dom fixade det direkt. Sätter mig i bilen för att åka hem. Nu hade det blivit försent för att åka till mamma. 

Sätter mig i bilen och åker E4 hem och då helt plötsligt passerar en lastbil mig och det smäller till ordentligt IGEN! 

PANG...... och jag börjar kolla runt på rutan vart det där tog.

Jodå ett stor jävla stenskott MITT i mitt synfält   Rutan var bytt för ca 2 månader sedan .....

Just då känner jag att nu ger jag upp...... löjligt jag vet. 

Men hem på parkeringen sätter jag mig och ringer Rydsbilglas direkt. Får en tid idag kl 7.30 Tur som fan var att dom sa att detta går försäkringen och man kan laga stenskott om det inte börjat spricka. 

Idag åkte jag dit med glädje i mitt hjärta att få detta åtgärdat.

Killen tar in bilen och kommer tillbaka rätt fort med en min jag inte ville se.

-Du skottet är ganska stort och det sitter MITT i synfältet. Lagar jag detta så blir det en limros och jag är ganska säker på att besiktingen kommer att ej godkänna det. Så mitt råd är att kör med den tills det börja spricka och byt ruta sedan.

Mennnnnn vad fan.....ja ha så det är bara att åka hem igen och invänta nästa utgift. 

Så jag summerar dom här första dagarna med DYRT!!! 

Tillråga så kom nu en räkning på 3000 för vattenkranen vi satte in i köket. Jag visste ju att den skulle komma med varför just nu ??? 

Nu betalr jag detta och försöker glömma allt och trycka på restart knappen igen.

Mitt nya år börjar NU. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards