Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 januari 2020

Då är vi framme vid dagen före dagen det

Av Isabella - 12 januari 2020 18:38

God afton läsare


Nu har vi kommit fram till söndag kväll och hela helgen har passerat. Veckan som har varit har varit en enda lång väntan på att det ska bli måndag (imorgon allså). Jag har jobbat, och min axel har faktiskt blivt rätt bra. Lycka.... jag älskar när saker ger med sig. Än är man inte för gammal och kroppen kan läka ihop    Fredag så hade jag och Micke mys kväll. Eller ska man kalla det "svull" kväll ? Vi inhandlade chips och godis och hade riktigt kalla drickor. Nu i fredags så började nämligen "Talang" på tv4. Jag gillar verkligen när man har ett program man ser varje vecka och kan ha som rutin. Då beehöver man inte fundera på vad man ska se och man vet vad man ska göra. Efter Talang så blev det Vikings till 100%. vi hade inte sett klart sista säsongen ,så vi startade upp maratonet. Jag älskar denna serie, snygga och coola karlar   

Kl 1.30 komme vi oss i säng. 

Så lördag morgon var en seg morgon. Tror inte vi klev upp förrän ca 10.30 Som tur är att när vi är uppe så sent så blir Doris oxå trött och pockar inte på att gå ut så fort. Så vi klev upp och sedan tog jag mig en prommis med henne. 

Just nu är det inte så roligt att gå med henne. Allt detta otroligt vassa gruss överallt. Hon får verkligen ont i sina tassar. Man ser riktigt hur ont det gör när hon måste gå på det. Så hon vill hela tiden gå långt utanför gångvägen. Nu frågar sig kanse någon varför vi inte provar skor. Men det har jag gjort och jag har inte tålamod att lära henne det. Jag är helt enkelt lat i den frågan. 

Efter promenaden åker vi ut och käkar lunch och åker förbi Coop och handlar lite in för middagen till kvällen. 

Eftermiddagen spenderar jag mellan tvättstugan och mitt spel på sjukhuset, medans Micke ser skit tråkiga program och hockey. 

Vi fortsätter våran maraton med "vikings" och lyckats se klart hela sista säsongen. Så nu blir det inga mer sexiga vikingar   

Idag har vi stökat på med städa, handlat och vi har tagit ut mamma. Hon fick följa oss på Coop och vi började med att fika med henne. Sedan handlade vi och hon fick vara med. Vi hade låna en rullstol från avdelningen så hon satt i den hela tiden. 

Sedan åkte vi tillbaka med henne och det var en bra dag idag. Det var inga problem att lämna henne och hon vart inte ledsen eller arg. 

När vi kom hem så fick vi främande av Rebbecca och Oliver. Vi käkade middag och snick snackade några timmar. 

Nu folket så sitter jag här och ska börja förbereda för i morgon. I morgon är det dagen jag väntat på så länge. 

Jag ska börja utbilda skellefteå kommunens vård och omsorg personal. Jag och 4 st till ska hjälpas åt med detta. Jag kommer nu allså att jobba med detta på 60 % och både vara här i stan och åka runt i ytterområderna för att utbilda. 

Doris ska börja hos sin dagmatte och jag hoppas det går bra. 

Så ikväll ska jag förbereda en "Doris väska" och jag ska lägga fram alla saker jag behöver ha med mig inför utbildningen. 

Så nu kör vi .....

 

Nu i afton har jag oxå bokat en syntest. Japp nu är det dags att skaffa nya glasögon. Jag ser typ ingenting när jag ska läsa saker. Är det lite mörk beslysning så är det kört. Och detta har kommit senaste halvåret. Varför jag inte gått tidigare är inte för att jag inte vill accepterat det, utan bara lathelt att inte orkat boka tid. Men NU har jag fixat tid, så på onsdag förmiddag blir det syntest och beställa glasögon. 

 

Så nu ska jag bli en glasögon orm. Jag gillar glasögon. Hittar man bara rätt så är det en ganska snygg associar. 

Så det blir spännade vad jag ska välja. Den som lever får se . 

Så nu folket ska jag famla runt här i mörkret och packa Doris väskan och bara längta till i morgon. 

Trevlig kväll på er 

 
 
Ingen bild

Lina

12 januari 2020 19:24

Man blir mer taggad å mindre nervös när man läser din blogg!! Vill också att de ska vara Måndag.. men tänker dagen som ett stort plåster som jag vill rycka borta så de får kännas bra i magen..🤣😂😁👍 Vi kommer å va asbra!! Jävla tur jag har dej imorn! Du har en fantastiskt inställning!!😂👍💜🧡💛💚💗

 
Ingen bild

great

5 oktober 2020 20:59

Man blir mer taggad å mindre nervös när man läser din blogg!! Vill också att de ska vara Måndag.. men tänker dagen som ett stort plåster som jag vill rycka borta så de http://www.winmilliongame.com
http://www.gtagame100.com
http://www.subway-game.com
http://www.zumagame100.com
http://www.clash-games.com får kännas bra i magen..🤣😂😁👍 Vi kommer å va asbra!! Jävla tur jag har dej imorn! Du har en fantastiskt inställning!!😂👍💜🧡💛💚💗

 
Ingen bild

lalala

14 augusti 2023 11:43

Avec le développement de répliques de montres Rolex, un grand nombre de citoyens sont devenus obligés d’acheter Rolex montre replique maintenant. <a href="https://www.perfectrepliquemontre.com">replique montre de luxe</a> Le fait est qu’ils sont très bien des accessoires de mode de base pour les hommes et les femmes. Ils ont des conceptions transparentes <a href="https://www.vipmontre.fr/category/vacheron-constantin">replique Vacheron Constantin</a> et les formes gravées que ce que vous pourriez imaginer. Ils sont des montres résilients et inébranlables.<a href="https://www.replicauhrenfabrik.de/kategorie/richard-mille">replica Richard Mille</a> Ils sont incroyablement accessoires de mode inégalables et transparents. Ils sont très à la mode, ainsi que des accessoires très verticaux.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards