Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 januari 2020

Nya rutiner

Av Isabella - 21 januari 2020 19:54

Hallå vänner och läsare 


Nu är jag inne på andra veckan jag är ute och utbildar personal. Min förväntningar före vi började var

1. Jätte roligt

2.Åhhh vad jag kommer att sakna mina kollegor 

3.Jag kommer att sakna mina vårdtagare. 

Hur det nu har varit dom här dagarna. 

1.Det är jätte roligt

2.Men det blir långa dagar när man är ute och jobbar på ytterområderna

3.Jo jag saknar mina kollegor jätte mycket (tur telefon finns) 

4. Middagarna blir inte förrän 18 tidigast och jag slipper laga mat. Micke fixar den tills jag kommer hem. 

5.Jag får lära känna nya männikor som jag aldrig skulle ha få lära känna tidigare och det är faktiskt männikor jag stor trivs med. 

6. Fram för allt jag är helt slut när jag kommer hem på kvällen. Jag tror att det blir lite som för hundar. Jag kanske inte anstränger mig kroppsligt, men att andvända hjärnan hela dagarna gör mig trött. 


Sedan kan jag tänka mig att efter 1 månad av detta traglande med samma utbildning, så kommer man vara rätt less på sin egen röst. 

Men jag är otroligt tacksam över att ha fått dena chans och det är jäkligt roligt att träffa alla kolleor i skellefteå kommun. 

Alla grupper vi har haft fram till nu har varit otroligt positiva och själva tyckt att utbildningen har varit bra. Och att vi som utbildar har varit trevliga och duktiga på att utbilda. Det känns roligt att få veta, för då vet jag att dom har slyssnat och tyckt det var varit givande. 

Mina nyfunna vänner som är med mig är ju ett stort pluss. Vi har roligt och kan skratt med varanndra. Nu  iveckan har jag varit i Lövånger och det har varit två spännande dagar    Vi har konkat och burit och skratta åt oss själva, vi har haft lite strul med vissa saker, men avklart det helt okej. 

Nu i morgon beger vi oss upp mot Jörn och då kommer det bli roligt. Vi ska ha med oss så mycket saker att vi knappt vet om vi ryms själva i lill bilen. 

Men våra ansvariga var så snälla idag att dom typ byggde om bilen till en A-traktor med last utrymme    Så vi kommer troligen att rymmas precis. 

Jag kommer att ha andra rutiner under några månader, men jag känner att det är roligt. Men slut blir jag och min fritid har minskats ner en aning. Men det är okej. 

Doris storm trivs hos sin dagmatte och jag är så glad att jag hittade henne. Allt funkar super bra. Nu ska jag den sista timmen mysa med hund och man och sedan sussa sött i min säng. 

Over and out 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards