Jag kan allt

Alla inlägg den 28 december 2020

Av Isabella - 28 december 2020 08:10

God morgon 

Vilken paus jag har haft. Bara för att jag har rent inte orkat sitta vid datorn. Doppar dagen har varit och denna dag som man längtar efter så innerligt kom och gick lika fort. Julen har varit jätte bra. Lugn men bra. Jag har racklat till det och orsakat en hjärnskakning så jag har haft en ihållande huvudvärk i snart 1½ veckan. Nu har det börja bli bättre men har fortfarande problem med tryck bakom ögonen och svårt att fokusera med blicken. Har uppsökt akuten i fredag, men jag tror att läkarna är typ rädda för att undersöka ordentligt. Han stog på rejällt avstånd och mummlade bakom sitt munskydd, något om att han trodde inte jag hade en hjärnblöding    nä svarade jag, det tror inte jag heller. Han körde in sin tumme i mitt axelparti HÅRT( det gjorde ont) och tyckte att det kanske berodde på att jag var spännd och att värken kom därifrån. Tror jag inte själv men, svara inte imot den rädda killen i masken. Han sa att en hjärnskaning och spännda muskler var orsken, gå hem ta en full kur med alvedon, du får utskrivet muskel avslappnade preparat. Ta det och det ska bli bättre. Ta det lugnt, bär inte så mycket saker och vila och se inte på tv så mycket. 

Jag har nu gjort det och mest bara vilat. Tagit mig en stillsam promenad varje dag med Doris. Men värken är fortfarade kvar och kommer direkt jag år uppe och går. Visserligen lite bättre nu men den finns där. 

Så där av har min jul varit väldigt lugn och jag har bara gjort det viktiga, ätit och bajsat. 

Jultomten var så himmla snäll med mig detta år. Vilka bra julklappar jag fick av mina närmaste. 


En fantastisk tavla av Doris

Överfallslarm som är kopplat till min telefon, så trycker jag på det, går det iväg ett sms till Micke och Rebbe om vart jag är och det låter och blinkar och det sprutar färg. 

Ett tygnd täcke

tvålar och go lukt

Presentkort på lyxig middag

vinglas

En super skön bh, Micke har efter 24 år köpt sin första bh till mig och han lyckades hitta en ordentlig och skön bh. 

pengar

en stor korg med snacks

3 olika pussel , så nu har jag lite jobb fram över när ögonen lagar till sig

Jag är så jävla nöjd över denna jul. 

 

Uppesittar kvällen umgick vi med Rebbe och Oliver hemma hos dom. Med snacks och en massa svordommar. Att man varje år sitter där och väntar på olika nummer och TROR man är nära en storvinst .....   det händer ju aldrig. 

Doris har busat med Elmo och det har gått så bra. Jag själv har släppt kontrollen på henne när han är hos oss. Förr ville jag alltid ha hennes sele på för att kunna ta tagi henne om dom skulle börja bråka. Men jag har börjat lite på henne och hon har rätt att säga till han om hon tycker han är för på. Hon skriker till ibland och visar att nu är det bra, men det blir inte mer än så. Så hon har inte behövt ha på sig sin sele nu. Sedan tog jag ett stort till steg. Hon fick vara med när vi åt middag. 

Eftersom jag är en dålig matte och ger hon lite smakbitar ibland från bordet, så är hon rätt matsnål. Detta kan resulterat i att hon blir argsint när någogn anna hund kommer i närheten av mig när vi äter. Så jag har alltid stängt in Dottan när Rebbe har varit hos oss med Elmo och ätit för att inte skapa en konflikt. Men i jul så lät jag bli det och var bara bestämd att hon fick inte vara vid bordet när vi åt och även det gick jätte bra. 

Så jag har tagit två kliv fram och jag ska försöka börja lita på min pälsboll, att hon är inte konflikt sökande. Det är jag som  tror hon är det..... fy på mig. 

 

För mina pernagr jag fick i jul så gick jag och köpte mig en Airfryer. Jag har ni funderat på det i flera månader och nu slog jag till. Igår gjorde vi en premiär på den. Vi skulle göra pommes och chilichees. Jag la ner allt i korgen och tyvärr körde jag chilicheesen för länge. Osten ranns ur ,så alla var tomma och det vart dirtyfrists istället   Så jag lärde mig att man för inte allt tillsammans. 

 

I lördags och söndags så kom det snö, så roligt att få lite vinter. Men idag har vi pluss och jag väntar mig slask snart igen. Visst hade det varit roligt om vi hade få ha lite snö. 

   

Nu går vi snart mot ett nytt år och jag hoppas vi nu kommer igång med vaccenering, för nu är jag så less att man inte får träffas och att man känner sig som en skurk om man hälsar på någon. 

Jag har varit imot detta vaccin, men jag kommer att ta det, för att få stopp på denna pandemi. Jag vill resa, jag vill kunna bjuda på middag och jag vill slippa munskydd. Framförallt vill jag att vi ska få börja träffa våra anhöriga på bondene igen. Jag har under detta år inte kunnat träffa mamma ,och som det känns så har vi inte så mycket tid kvar. När jag ringer till henne så blir hon bara ledsen och grinar och vill att jag ska komma. Det är så svårt när man inte kan förklara för henne och att hon inte förstår varför jag inte kommer. Hoppas vi snart få träffas igen fysiskt. 

 

Nu gott folk ska jag vila mitt huvud lite och sedan ta en promenad med Doris. Sedan ska jag se om jag kan samla ihop lite bilder från detta år som jag alltid brukar göra som sista inlägg för 2020. 

Nu siktar vi framåt och på det året som är livets år. Nu jäklar ska vi börja leva igen. 



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards